گروه اینترنتی جرقه ایرانی

عاشقانه-خبری اس ام اس اهنگ موزیک شعر ادبی بهداشتی خدماتی-خفن-عکس-موبایل

گروه اینترنتی جرقه ایرانی

عاشقانه-خبری اس ام اس اهنگ موزیک شعر ادبی بهداشتی خدماتی-خفن-عکس-موبایل

۷ ماده غذایی مفید تابستانی

۷ ماده غذایی مفید تابستانی


  اما اگر بخواهیم از بهترین و مقوی ترین آنها یاد کنیم، نباید از محصولات باغ ها و کشتزارها، در این روزهای گرم غافل شویم. مصرف میوه های خوشمزه و خوش آب و رنگی که با پایان بهار و آغاز تابستان وارد بازار می شوند، می توانند سلامتی و انرژی ما را در این روزهای طولانی و گرم تامین کنند.

 در اینجا هفت میوه و سبزی مقوی و خوشمزه به شما پیشنهاد شده است که برای هر فرد، منابعی غنی جهت یک تغذیه مثبت و موثر به حساب می آیند.

کیوی
 کیوی سرشار از ویتامین ث است. میزان ویتامین ث موجود در کیوی بیش از نیاز بدن است. این میوه همچنین حاوی مقدار کافی فیبر و آنتی اکسیدان می باشد. کیوی را به تنهایی یا در سالاد میوه استفاده کنید. همچنین اضافه کردن آن به اسموتی های تابستانی بسیار توصیه می شود.

زردآلو
 زردآلو از منابع غنی ویتامین آ، ویتامین ث و پتاسیم به حساب می آید. بهترین نوع آن، شیرین و آبدار است و تقریباً در تمام طول تابستان می توانید آن را پیدا کرده و خریداری نمایید. از مصرف زردآلو در این فصل دریغ نکنید. این میوه بین کودکان بسیار پر طرفدار است. زردآلو را می توانید به همراه ماست نیز تناول کنید.

کدو
 کدو، بخاطر ویتامین های زیاد و انواع مختلفش در این لیست قرار داده شده است. به گزارش سایت Eating Well، مصرف کدو به عنوان یک اغذیه مقوی و کم چربی، در تابستان بسیار توصیه می شود. همچنین ویتامین آ و ویتامین ث موجود در کدو را نیز نباید از یاد برد. غذاهایی که کدو جزء اصلی آنها است، غذاهایی خوشمزه و شیرین هستن که به سرعت آماده می شوند. علاوه بر این کدو را می توانید به سالاد خود نیز اضافه کنید.

لوبیای چشم بلبلی
 این لوبیا منبع خوبی از ویتامین ب ۱ و همچنین فیبر، منیزیم و روی است. اگر می خواهید یک غذای سریع، ساده که از ارزش غذایی نیز بهره مند باشد تهیه کنید، می توانید این لوبیا را آب پز کرده و در سالاد استفاده کنید.

شاهی
 به گزارش LiveStrong، شاهی بخاطر خواص شیمیایی و ترکیبات گیاهی خاص عاملی موثر در پیشگیری از بسیاری از بیماری ها به شمار می رود. میزان آنتی اکسیدان موجود در شاهی های تلخ و سبز، از سیب و کلم بروکلی هم بیشتر است.

 شاهی معمولاً می تواند به صورت چاشنی مصرف شود، اما نیویورک تایمز در این مقاله از فواید مصرف شاهی بسیار گفته و یادآور شده که بهتر است در مصرف شاهی خساست به خرج ندهید. این سبزی را می توانید در سوپ ها استفاده کنید و یا از آن به همراه اسفناج در دستورهای آشپزی خاص بهره ببرید.

توت فرنگی
این توت فرنگی های خوشمزه، علاوه بر اینکه یکی از پر طرفدار ترین میوه های تابستانی هستند دارای فواید زیادی برای سلامتی می باشند. مصرف توت فرنگی در تنظیم سطح کلسترول موثر است. همچنین این میوه عاملی برای سفید شدن دندان ها نیز هست؛ چرا که توت فرنگی حاوی اسید مالیک است. آنزیمی که در برخی خمیردندان ها نیز وجود دارد. میزان ویتامین ث موجود در یک توت فرنگی با ویتامین ث موجود در یک پرتقال برابری می کند. توت فرنگی را می توانید پس از شستشو مصرف کنید. همچنین استفاده از آن در تهیه سالاد میوه نیز توصیه می شود.

انجیر
 انجیر با وجود حجم کوچکی که دارد، میوه ای مفید و مغذی برای بدن است. به گزارش لُس آنجلس تایمز، پتاسیم موجود در انجیر تا ۸۰ درصد بیشتر از موز است و هضم آن نیز به نسبت بسیار راحت است. علاوه بر این دارای آهن و منیزیم بیشتری در مقایسه با سایر میوه ها است. تمام این ها در میوه ای که تنها ۲۰ تا ۴۰ کالری انرژی دارد قرار گرفته. پس اگر عنوان کامل ترین میوه دنیا را هم به انجیر بدهیم، چندان بی راه هم نگفته ایم. در نهایت توصیه می شود انجیر را به صورت تازه تهیه و مصرف کنید.

انتخاب بهترین رنگ لباس بر اساس رنگ پوست و مو

انتخاب بهترین رنگ لباس بر اساس رنگ پوست و مو
 


 
  هر چقدر لباس شما خوش دوخت باشد اگر رنگ مناسبی انتخاب نکرده باشید به شما نمی آید . با انتخاب بهترین رنگ لباس ، پوست شما جلوه بهتری می یابد ، درخشش چشمان شما آشکار شده و عالی به نظر می رسید!!!
 
 امسال با مد شدن انواع لباس های رنگی، انتخاب رنگ مناسب سخت تر به نظر می رسد ، البته این مشکل همیشه وجود دارد. چه رنگی به شما می آید ؟ چه رنگی متناسب با پوست شماست ؟
تقریبا همه نگران این مسئله هستند که چگونه به نظر می رسند ، به همین دلیل زمان زیادی صرف انتخاب مدل مو، لوازم آرایش و لباس می شود، اما هر چقدر لباس شما خوش دوخت باشد،  اگر رنگ مناسبی انتخاب نکرده باشید به شما نمی آید . با انتخاب بهترین رنگ لباس ، پوست شما جلوه بهتری می یابد ، درخشش چشمان شما آشکار شده و عالی به نظر می رسید . این کار شامل دقت روی رنگ مویتان ، تعیین تن رنگ پوست ، مقایسه رنگ ها در کنار چهره ، استفاده از آنالیز رنگ حرفه ای، و یا پوشیدن رنگ های تک رنگ است . مراحل زیر به شما نحوه انتخاب بهترین رنگ لباس را نشان می دهد.
مراحل تعیین رنگ مناسب :
انتخاب رنگ مناسب بر اساس رنگ موها


 
  بلوندها در طیف های گرم و روشن مثل زردها ، نارنجی ها ومسی ، قهوه ای متمایل به زرد و خاکستری متمایل به قهوه ای عالی به نظر می رسند
 افراد  دارای مو های تیره می توانند طیف گسترده ای از رنگ ها از جمله سبزها، آبی ها، نارنجی ها ، قهوه ای شکلاتی و صورتی را استفاده کنند.
 موقرمزها با رنگ های قهوه ای و نارنجی عالی می شوند ، و همینطور با خاکستری مایل به قهوه ای ، عاجی ها و سبزها
 کسانی که موهای خاکستری دارند در رنگ های درخشان مانند قرمز، صورتی ،گوجه ای ، ارغوانی و تن هایی از قبیل آبی روشن، سبز روشن و طلایی خوب به نظر می رسند . سیاه و آبی دریایی نیز خوب است، اما از خاکستری و طوسی، قهوه ای مایل به زرد دوری کنید . به طور کلی،رنگ های روشن ودرخشان را انتخاب کنید
 تست ته رنگ پوست شما

ته رنگ پوست شما نقش مهمی درتعیین رنگ مناسب برای شما دارد
 پوست نرمه گوش ، پشت دست و یا نوک انگشتتان را محکم فشار دهید .رنگی که برای چند ثانیه بعدی می بینید، ته رنگ پوست شما می باشد
 اگرتن های آبی، صورتی، قرمز، بنفش و یا گلگون را می بینید ، شما در رنگ های سرد عالی هستید
 اگر تن های هلویی، طلایی، قرمز روشن و گرم و یا تن مرجانی می بینید ، رنگ های گرم بهترین انتخاب شما هستند
 
رنگ ها ی مختلف را کنار پوست و موی خود مقایسه کنید


 
 انواع پارچه های مختلف رنگی را انتخاب کنید: رنگ های گرم و سرد، مات، تاریک، روشن ...هر یک را در مقابل پوست و مو خود نگه داشته و تست کنید
 در فضایی که به خوبی با نور طبیعی روشن شده باشد ، در مقابل یک آینه ایستاده و رنگ هارا یک به یک جلو صورت خود بگیرید
 پارچه راطوری جلو خود بگیرید که تا خط گردن و قفسه سینه پوشش داده شود .
 چشم خود را ببندید و باز کنید ، در ابتدا متوجه چه چیزی شدید ؟ صورت خودتان و یا رنگ؟
 اگر اول صورت خود را دیدید این رنگ ، رنگ مناسبی برای شما است. اگر اول متوجه رنگ شدید رنگ مناسبی برای شما نیست ، باید بدانید که رنگ مناسب رنگیست که در پس زمینه قرار بگیردو صورت شما بیشترمورد توجه باشد .
 رنگ های متضاد را تست کنید ، آبی دریایی در مقابل نارنجی و قهوه ای، سفید خالص در برابر آبی . گاهی از طریق رنگ اشتباه رنگ درست را می یابید
 رنگ هایی را انتخاب کنید که شما را سالم ، چشمانتان را درخشان و پوستتان را شاداب نشان می دهد
 رنگ هایی که شما را زرد ،بی رنگ و رو ، خسته و بی حال و در کل بیمار نشان می دهد را کنار بگذارید .
 
پالت رنگ ویژه خودتان را پیدا کنید !

اگر نمی توانید بهترین رنگ لباستان را خودتان تشخیص دهید ، کمک حرفه ای بگیرید . می توانید از یک طراح مشاوره بگیرید . او می تواند به شما بگوید چه رنگی به شما می آید و به شما کمک کند تا یک پالت رنگ ویژه خودتان آماده کنید وهنگام خرید لباس همراه داشته باشید (شاید برای شما داشتن پالت رنگ عجیب باشد ولی بهتر است بدانید که در بسیاری از کشورها این یک امر طبیعی است و افراد و شرکت هایی هستند که به طور تخصصی برای تشخیص پالت مناسب رنگ مشاوره می دهند )
تیپ تک رنگ انتخاب کنید

تیپ تک رنگ و یا ترکیب یک تن با انتخاب رنگ هایی هماهنگ با موها نیز خوب است. این کارشما را بلندتر و باریک تر نشان می دهد . این تیپ بیشتر برای موهای غیر خاکستری مناسب است
 بلوند ها باید رنگ های زرد ، لیمویی وکرم بپوشند
 سبزه ها باید قهوه ای شکلاتی را انتخاب کنند
 موقرمز ها باید آجری یا نارنجی انتخاب کنند  
 

ترشه شامی - غذای محلی گیلان

ترشه شامی - غذای محلی گیلان

مواد لازم برای 4 نفر:

 گوشت گوساله چرخ کرده:500 گرم

 پیاز متوسط رنده شده: یک عدد

 تخم‌مرغ: یک عدد

 جعفری ساطوری شده: 3 قاشق غذاخوری

 سیب زمینی متوسط:یک عدد، آب‌پز

 روغن مایع: به میزان لازم

 آبغوره: یک چهارم پیمانه

 نمک و فلفل: به میزان لازم

روش تهیه

1 آب پیاز را گرفته و با گوشت، جعفری و تخم‌مرغ مخلوط کنید. سیب‌زمینی را نیز رنده کرده و به مایه گوشت اضافه کنید و ورز دهید تا مایه یکدست شود. نمک و فلفل آن را نیز اضافه کنید.

2 از مایه به اندازه تخم‌مرغ برداشته و آن را با دست پهن کنید تا ضخامت آن حدود 2 سانتیمتر شود. همه مایه گوشت را به این صورت درآورید.

3 روغن را روی شعله متوسط داغ کرده و شامی‌ها را در آن سرخ کنید. (هر طرف حدود 5 دقیقه) سپس از ظرف خارج کرده و با حوله کاغذی روغن آن را بگیرد. پس از اینکه همه شامی ها سرخ شد، آنها را دوباره به تابه برگردانده و آبغوره به آنها اضافه کنید و روی شعله متوسط به مدت 15 دقیقه با در بسته بپزید. سپس در ظرف چیده و با چلو، کته یا نان سرو کنید.

 توصیه های ویژه

 1 - قبل از برگرداندن شامی‌ها به تابه روغن آن را خالی کنید.

 2 - می‌توانید به جای جعفری از هر سبزی معطر دیگری که مایلید استفاده کنید.

 3 - مقدار آبغوره به اندازه‌ای باشد که نصف شامی‌ها را بپوشاند.

10 اصل از گاندی که میتواند شما و دنیایتان را متحول کند

10 اصل از گاندی که میتواند شما و دنیایتان را متحول کند

 

 


 

"نباید ایمان خود به بشریت را از دست بدهید. اگر چند قطره از آب اقیانوس آلوده شود کل اقیانوس  آلوده نمی گردد."

 "فاصله بین آنچه انجام می دهیم و آنچه توانایی انجامش را داریم برای حل بیشتر مشکلات جهان کافی خواهد بود."

 "اگر آدم شوخ طبعی نبودم مدت ها پیش خودکشی کرده بودم. "

 ماهاتما گاندی نیازی به معرفی ندارد. همه مردی را که رهبری ملت هند برای استقلال از سلطه انگلیس در سال 1947 بر عهده داشت می شناسند.

 پس بیایید به بررسی چند نکته از عقاید گاندی بپردازیم.
 


 1. خودتان را تغییر دهید.

 "شما باید مظهر تغییری باشید که می خواهید در جهان ببینید."

 "به عنوان انسان بزرگترین دروغ ما در مورد توانایی مان در ساخت دوباره جهان نیست – این افسانه عصر اتم است- بلکه توانایی ما در ساخت مجدد خودمان است."

 اگر خود را تغییر دهید جهان خود را نیز تغییر می دهید. اگر شیوه تفکرتان را تغییر دهید می توانید احساسات و اعمالتان را تغییر دهید و بنابراین جهان اطراف شما نیز تغییر می کند. نه تنها به این دلیل که اکنون شما اطرافتان را با فکر و احساسات تازه ای می نگرید بلکه به این دلیل که این تغییر می تواند به شما کمک کند تا دست به عمل بزنید به شیوه ای که قبلا فکر آن را نمی کردید- یا حتی در مورد آن فکر هم کرده بودید- ولی غرق در الگوهای فکری قدیمی خود بودید.

 و مشکلی که با تغییر جهان بیرونی بدون تغییر خودتان با آن مواجه می شوید این است که وقتی به تغییری که شدیدا در پی آن بودید می رسید شما همچنان خود شما هستید. شما همچنان کاستی ها، خشم، منفی بافی ، گرایش به تخریب خود و غیره را با خود به همراه دارید.

 و بنابراین در این موقعیت جدید شما آنچه را که در آرزوی آن بودید نخواهید یافت زیرا ذهن شما هنوز انباشته از چیزهای منفی است. و اگر تغییر بیشتری ایجاد کنید بدون اینکه کمی بینش نسبت به آن داشته باشید و از خود قبلی تان فاصله گرفته باشید ممکن است این حس بیشتر و قوی تر باشد. از آنجایی که خود قبلی شما علاقه به تفکیک چیزها، یافتن دشمنان و جدایی دارد ممکن است برای ایجاد مشکلات بیشتر شروع به تلاش کند و زندگی و دنیای شما را دچار کشمکش کند.
 


 2. شما تحت کنترل هستید.

"هیچ کس بدون اجازه من نمی تواند مرا آزرده کند."

 احساس شما و واکنش شما چیزهایی است که همیشه به شما بستگی دارد. ممکن است یک روش نرمال و معمول برای واکنش در برابر چیزهای مختلف وجود داشته باشد. اما بیشتر مواقع راه های دیگری نیز وجود دارد.

 شما می توانید اندیشه ها، واکنش ها یا احساسات تان را تقریبا در مورد هر چیزی  انتخاب کنید. نباید هیجان زده شوید، رفتار اغراق آمیزی انجام دهید یا به صورت منفی واکنش نشان دهید. البته ممکن است همیشه و بلافاصله اینگونه نباشد.  بعضی اوقات یک حرکت بدون تفکر انجام می شود. یا یک تفکر کهنه نمایان می گردد.

 وقتی بفهمید که هیچ چیز بیرونی نمی تواند احساس شما را کنترل کند می توانید به تدریج این اندیشه را به زندگی روزانه خود وارد و آن را تبدیل به یک عادت کنید. عادتی که می تواند به مرور زمان قوی تر و قوی تر شود. با اینکار زندگی بسیار آسان تر و دلپذیرتر می گردد.
 


 3. ببخشید و رها کنید.

"شخص ضعیف هرگز نمی بخشد. عفو و بخشش نشانه قدرت است."

 "چشم در برابر چشم تنها باعث کور شدن کل دنیا می شود."

 جنگ با بدی با روش اشتباه به هیچ کس کمکی نمی کند. و همانطور که در نکته قبلی گفته شد، این شمایید که انتخاب می کنید چگونه واکنشی نشان دهید. وقتی این تفکر را هر چه بیشتر وارد زندگی تان کنید می توانید به طریقی دست به عمل بزنید که برای خودتان و دیگران مفید باشد.

 شما می فهمید که بخشش و رها کردن گذشته باعث کمک به شما و مردم جهانتان می شود. و صرف وقت در خاطرات منفی بعد ازاینکه از آن تجربه درس گرفتید دیگر کمکی به شما نخواهد کرد. تفکر در گذشته فقط باعث می شود که شما بیشتر رنج ببرید و نتوانید در حال حاضر دست به عمل بزنید.

 اگر نبخشید به گذشته و یک شخص دیگر اجازه می دهید که احساسات تان را در دست گیرد. با عفو و بخشش خود را از این بندها رها کنید. بعد از آن می توانید کاملا روی مرحله بعدی تمرکز کنید.
 


4. بدون عمل به جایی نمی رسید.

"یک مثقال عمل بهتر است از یک خروار حرف."

 بدون اینکه دست به کار شوید کار خیلی کمی انجام می شود. البته اهل عمل بودن سخت و دشوار است. ممکن است مقداری مقاومت درونی وجود داشته باشد.

 و همانطور که گاندی گفت ممکن است فقط حرف بزنید. یا به صورت بی پایان درس بخوانید و مطالعه کنید. و فکر کنید که به سمت جلو در حرکتید. اما در زندگی واقعی نتایج کمی کسب کرده باشید.
 


 5. به این لحظه توجه کنید.

 من نمی خواهم آینده را پیش بینی کنم. من می خواهم به زمان حال توجه کنم. خدا هیچ قدرتی برای کنترل لحظه دیگر به من نداده است.

 بهترین راهی که برای غلبه بر این مقاومت درونی که اغلب باعث می شود کاری انجام ندهیم این است که در زمان حال باقی بمانیم و تا حد امکان شرایط را بپذیریم.

 چرا؟ زیرا زمانی که شما در زمان حال به سر می برید در مورد لحظات بعدی که تحت کنترل شما نیستند، نگرانی ندارید. و این مقاومت که از انجام  هرگونه عملی جلوگیری می کند، قدرتش را در نتیجه تصور نتایج منفی در آینده - یا شکستهای قبلی- از دست می دهد. و بنابراین راحت تر می توانیم هم وارد عمل شویم و هم بر زمان حاضر تمرکز کنیم و بهتر عمل کنیم.

 6. همه انسانیم.

 "من ادعا می کنم که یک شخص ساده و قابل اطمینان هستم که مانند همه انسان ها خطا می کنم. همچنین اقرار می کنم که آن قدر فروتنی دارم که به خطاهایم اعتراف کنم و قدم هایم را اصلاح کنم. "

 "عاقلانه نیست که خیلی از هوش و درایت یک نفر مطمئن باشیم. درست این است که به خاطر داشته باشیم که قویترین ها ممکن است ضعیف عمل کنند و عاقل ترین ها اشتباه کنند."

 وقتی شروع به اسطوره ساختن از افراد کنید- حتی اگر کارهای خارق العاده ای انجام داده باشند- این خطر وجود دارد که دیگر نتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید. ممکن است کم کم فکر کنید که شما هرگز نمی توانید به چیزهای مشابه آنها دست یابید زیرا آنها خیلی متفاوت هستند. بنابراین مهم است که به یاد داشته باشید همه ما گذشته از اینکه چه کسی هستم انسانیم.

 و من فکر می کنم لازم است از یاد نبریم که همه ما انسانیم و مستعد اشتباه. تعریف یک استاندارد غیر منطقی برای افراد فقط باعث ایجاد درگیری های غیر ضروری در دنیای شما و منفی بافی در وجودتان می شود.

 باید به یاد داشته باشید که دوری از عادت بد خودتخریبی در اشتباهاتتان باعث موفقیت های بعدی می شود. و به جای آن به وضوح می توانید ببینید که کجا اشتباه کردید و چه چیزی می توانید از این اشتباه بیاموزید. و سپس دوباره تلاش کنید.
 


7. پایداری

"ابتدا شما را نادیده می گیرند، بعد به شما می خندند، سپس با شما مبارزه می کنند و در آخر شما پیروز می شوید."

 پایدار و محکم باشید. در آینده مخالفت های اطرافتان کمرنگ و نابود می شود. و مقاومت درونی شما و خود تخریبی که می خواهد شما را عقب نگهدارد و از پیشرفت تان جلوگیری کند روز به روز ضعیف تر می شوند.

 دلیل این که گاندی در روش بدون خشونت خود موفق شد این بود که او و یارانش بسیار سرسخت بودند. آنها تسلیم نشدند.

 موفقیت و پیروزی به ندرت با آن سرعتی که می خواهید به دست می آید. فکر می کنم یکی از دلایلی که افراد به آنچه که می خواهند نمی رسند این است که آنها خیلی زود خسته می شوند. زمانی که آنها فکر می کنند برای رسیدن به موفقیت کافی است معمولا به همان میزانی نیست که واقعا برای رسیدن به هدف لازم است. این عقیده اشتباه تا حدودی ناشی از جهانی است که در آن زندگی می کنیم. جهانی پر از قرص های جادویی که به صورت مداوم تبلیغ می شوند و به ما قول می دهند درطی 30 روز می توانیم وزن زیادی کم کنیم یا پول زیادی به دست بیاوریم.

 سرانجام نکته مفیدی که باعث پایداری شما می شود این است که به جمله سوم گاندی در ابتدای مقاله توجه کنید و شوخ طبع باشید. این کار باعث می شود که در سخت ترین زمان ها نیز انجام کارها راحت باشد.

 8. خوبی مردم را ببینید و به آنها کمک کنید.

"من فقط به جنبه های خوب انسان ها توجه می کنم. از آنجایی که خودم بی عیب و نقص  نیستم، علاقه ای به کشف خطاهای دیگران ندارم."

 "انسان دقیقا به اندازه ای بزرگ می شود که برای کمک به طرفدارانش تلاش می کند."

 "زمانی فکر می کردم رهبری با زور انجام می شود اما امروز معنای آن برای من همراهی با مردم است."

 بیشتر وقت ها افراد ویژگی های خوبی دارند و همچنین ممکن است بعضی ویژگی هایشان چندان خوب نباشد. اما شما می توانید تصمیم بگیرید که به کدام توجه کنید. اگر به دنبال پیشرفت هستید روی خوبی افراد تمرکز کنید. این کار باعث می شود که زندگی برای شما آسان تر شود همزمان که دنیا و روابط تان مثبت تر و دلپذیرتر می شود.

 و زمانی که شما خوبی افراد را می بینید کمک کردن به آنها برای شما راحت تر می شود. با کمک به دیگران و با ارزش دادن به آنها شما فقط زندگی آنها را بهتر نمی کنید؛ در طی زمان آنچه را داده اید دوباره بدست می آورید. و افرادی که به آنها کمک کرده اید ممکن است علاقه بیشتری به کمک به دیگران داشته باشند. و درنتیجه شما با هم چرخه ای از تغییرات مثبت ایجاد می کنید که رشد می کند و قوی تر می شود.

 با تقویت مهارت های اجتماعی تان می توانید شخص با نفوذی شوید و این چرخه رو به جلو را تقویت کنید.

9. هماهنگ و قابل اعتماد باشید خودواقعی تان باشید و تظاهر نکنید.

 "شادکامی زمانی حاصل می شود که تفکر، گفتار و کردار شما هماهنگ باشد."

 "همیشه بین اندیشه، گفتار و کردارتان هماهنگی ایجاد کنید. همیشه در پی پالودن ذهنتان باشید و خواهید دید که همه چیز درست خواهد شد."

 فکر می کنم یکی از بهترین نکات برای بهبود مهارت های اجتماعی شما رفتار یکسان و ارتباط بر اساس اعتماد است. به نظر می رسد افراد واقعا به ارتباط درست و اطمینان بخش علاقه دارند. و زمانی که اندیشه، گفتار و کردار شما در یک راستا باشد به لذت درونی بالایی می رسید. شما در مورد خودتان احساس قدرت و شایستگی می کنید.

 زمانی که افکار و گفتارتان در یک جهت باشد در ارتباطات خود را نشان می دهد. زیرا اکنون آهنگ صدا و زبان بدن با کلمات شما – که عده ای معتقدند 90 درصد ارتباط است- هماهنگ است.

 وقتی این هماهنگی نمود پیدا کند افراد علاقه مند می شوند که واقعا به آنچه می گویید گوش کنند و شما بدون هیچ گونه ناهماهنگی، پیام های پیچیده و یا شاید تا حدودی نادرست با دیگران ارتباط برقرار می کنید.

 همچنین اگر اعمال شما با آنچه فکر می کنید و بر زبان می آورید یکسان نباشد کم کم باور خودتان و کسانی که به شما ایمان دارند در مورد آنچه می توانید انجام دهید خدشه دار می شود.

10. رشد کنید و به تعالی برسید.

 پیشرفت مداوم قانون زندگی است، و کسی که همیشه به دنبال حفظ عقاید خود است تا پایدار و استوار به نظر برسند، خود را در جایگاه غلطی قرار داده است.

 شما همیشه می توانید توانایی ها و عادت هایتان را بهبود ببخشید و خود را مجددا مورد ارزیابی قرار دهید. شما می توانید درک عمیق تری از خود و جهانتان بدست آورید.

 مطمئنا ممکن است گاهی ناپایدار و نامطمئن به نظر برسید یا اینکه ندانید چه کار دارید می کنید. ممکن است در هماهنگ عمل کردن و برقراری ارتباط مطمئن مشکل داشته باشید. همانطور که گاندی گفت ممکن است خود را در موقعیت اشتباهی قرار دهید. جایی که شما سعی می کنید نظرات و عقاید قدیمی تان را تقویت کنید یا به آن ها بچسبید تا محکم و استوار به نظر برسید در حالی که می دانید یک جای کار اشتباه است. که البته بودن در چنین جایگاهی دلچسب نیست. رشد و بالندگی گزینه بهتر و شادتری برای انتخاب است.


مردمان

درخت

درخت
نجار، یک روز کاری دیگر را هم به پایان برد ...

آخر هفته بود و تصمیم گرفت دوستی را برای صرف نوشیدنی به خانه اش دعوت کند.

موقعی که نجار و دوستش به خانه رسیدند.قبل از ورود ، نجار چند دقیقه در سکوت جلو درختی در باغچه ایستاد وبعد با دو دستش ، شاخه های درخت را گرفت !

چهره اش بی درنگ تغییر کرد و خندان وارد خانه شد، همسر و فرزندانش به استقبالش آمدند ، برای فرزندانش قصه گفت و بعد با دوستش به ایوان رفتند تا نوشیدنی بنوشند ...

از آنجا می توانستند درخت را ببینند ، دوستش دیگر نتوانست جلو کنجکاوی اش را بگیرد، و دلیل رفتار نجار را پرسید.نجار گفت :

آه این درخت مشکلات من است ! موقع کار ، مشکلات فراوانی پیش می آید ، اما این مشکلات مال من است و ربطی به همسر و فرزندانم ندارد !

وقتی به خانه می رسم ، مشکلاتم را به شاخه های آن درخت می آویزم و روز بعد ، وقتی می خواهم سر کار بروم ، دوباره آنها را از روی شاخه بر می دارم .

جالب این است که وقتی صبح به سراغ درخت می روم تا مشکلاتم را بردارم ، خیلی از مشکلات ، دیگر آنجا نیستند ، و بقیه هم خیلی سبکتر شده اند !!!


سخن روز : مردی که اشتباه نکند، ارزش کارهای بزرگ را نخواهد داشت. ادوارد فیلیپس

21 جمله انرژی زا از آنتونی رابینز

21 جمله انرژی زا از آنتونی رابینز
 


 
 
با مرد یا زنی ازدواج کنید که عاشق صحبت کردن با او هستید. برای اینکه وقتی پیرتر می شوید ، مهارتهای مکالمه ای مثل دیگر مهارتها خیلی مهم میشوند .

 
یک به مردم بیش از آنچه انتظار دارند بدهید و این کار را با شادمانی انجام دهید .
 
دو با مرد یا زنی ازدواج کنید که عاشق صحبت کردن با او هستید. برای اینکه وقتی پیرتر می شوید ، مهارتهای مکالمه ای مثل دیگر مهارتها خیلی مهم میشوند .
 
سه همه ی آنچه را که می شنوید باور نکنید، همه ی آنچه را که دارید خرج نکنید و یا همانقدر که می خواهید نخوابید .
 
چهار وقتی می گویید "دوستت دارم" منظورتان همین باشد .
 
پنج وقتی می گویید "متاسفم" به چشمان شخص مقابل نگاه کنید .
 
شش قبل از اینکه ازدواج کنید حداقل شش ماه نامزد باشید .
 
هفت به عشق در اولین نگاه باور داشته باشید .
 
هشت هیچوقت به رؤیاهای کسی نخندید . مردمی که رؤیا ندارند هیچ چیز ندارند .
 
نه عمیقاً و بااحساس عشق بورزید . ممکن است آسیب ببینید ولی این تنها راهی است که به طور کامل زندگی می کنید .
 
ده در اختلافات منصفانه بجنگید و از کسی هم نام نبرید .
 
یازده مردم را از طریق خویشاوندانشان داوری نکنید .

 
دوازده آرام صحبت کنید ولی سریع فکر کنید .
 
سیزده وقتی کسی از شما سوالی می پرسد که نمی خواهید پاسخ دهید ، لبخندی بزنید و بگویید "چرا می خواهی این را بدانی؟"
 
چهارده به خاطر داشته باشید که عشق بزرگ و موفقیتهای بزرگ مستلزم ریسک های بزرگ هستند .
 
پانزده وقتی کسی عطسه می کند به او بگویید "عافیت باشد "
 
شانزده وقتی چیزی را از دست می دهید ، درس گرفتن از آن را از دست ندهید .
 
هفده این سه نکته را به یاد داشته باشید : احترام به خود ، احترام به دیگران و مسئولیت همه کارهایتان را پذیرفتن
 
هجده اجازه ندهید یک اختلاف کوچک به دوستی بزرگتان صدمه بزند .
 
نوزده وقتی متوجه می شوید که که اشتباهی مرتکب شده اید ، فوراً برای اصلاح آن اقدام کنید .
 
بیست وقتی تلفن را بر می دارید لبخند بزنید ، کسی که تلفن کرده آن را درصدای شما می شنود .
 
بیست و یک زمانی را برای تنها بودن اختصاص دهید .

با نگاه کردن به آینه بیماری تان را تشخیص دهید

با نگاه کردن به آینه بیماری تان را تشخیص دهید

 آیا تا به حال فکر کردید که در روزگارانی که هیچ گونه داروی شیمیایی و هیچ پزشک و متخصصی وجود نداشته است، انسانها چطور زندگی می کردند و چطور به حیاتشان ادامه می دادند؟ امروزه جواب دادن به این سوال شاید راحت به نظر برید، چون همه ما می دانیم که بدن ما این توانایی را دارد که با مکانیزم های مخصوصی در برابر بیماری ها بجنگد و به کمک سیستم دفاعی، جسم ما را از بسیاری از بیماریها مصون نگه دارد.

 در حقیت مکانیزم دفاعی بدن ما به گونه ای عمل می کند که بهنگام بروز بیماریها سیگنالهایی را به ما می دهد که اگر به آنها درست نگاه کنیم و به این نشانه ها دقت بیشتری داشته باشیم، می توانیم زودتر پی به نوع و درجه بیماریمان ببریم و برای درمان آنها زودتر دست به کار بشویم.

 گاهی این نشانه ها انقدر واضح و ساده هستند که با نگاه کردن به آیینه هم می توانید آنها را ببینید و از بروز مشکلات جدی تر بکاهید. پس خوب به آیینه نگاه کنید تا بیماریهایتان را زودتر کشف کنید .

داخل چشمانتان خوب نگاه کنید
 اگر داخل چشمانتان قرمز است و یا به اصطلاح خون انداخته است، احتمالا جزو آن دسته افرادی هستید که از مسکن ها زیاد استفاده می کنید. داروهای مسکن، خون را رقیق می کنند و از لخته شدن خون و ایجاد ورم جلوگیری می کند، اما گر از این داروها زیاد مصرف می کنید باید بدانید که به سختی می توانید از شر قرمزی های چشمانتان خلاص شوید. پس بهتر است هر از گاهی برای کم کردن اثرات دارویی از داروهای گیاهی نیز بعنوان مسکن استفاده کنید.

جلوی آیینه زبانتان را در بیاورید
 یک زبان سالم و سلامت، صورتی رنگ است. اگر رنگ زبانتان پریده یا زرد فام است، احتمالا کم خون هستید. کم خونی بیماری است که بیشتر در خانم ها دیده می شود و در حقیقت به این معناست که بدن شما به اندازه کافی گلبول قرمز تولید نمی کند. از نشانه ها و علایم مهم این بیماری احساس خستگی و بی قراری در فرد است. برای پیشگیری از این بیماری و جلوگیری از فقر آهن حتما باید به دکتر مراجعه کنید و از او کمک بگیرید. در این موقعیت است که پزشکان عموما خوردن مواد غذایی پر آهن چون سبزیجات و گوش قرمز را به بیماران توصیه می کنند.

 به موهایتان از نزدیک نگاه کنید
 اگر در برخی از قسمت های سرتان احساس می کنید موهایتان کم پشت شده است، این می توانید نشانه ای از خوب کار نکردن تیروئید در بدن شما باشد. غده تیروئید، غده است که در روی گردن قرار گرفته و با هورمون هایی که ترشح می کند و حفظ تعادل و تنظیم درجه حرارت بدن موثر است. زمانیکه این غده کم کار می شود می تواند متابولیسم و رشد موها را تحت تاثیر قرار بدهد و باعث کند شدن متابولیسم و رشد موها بشود. جای شکرش باقی است که این نوع از بیماریها راه درمان دارند و به کمک داروهای مخصوص معالجه می شوند.

به پوستتان دست بکشید
 زمانی که به پوسستان دست می کشید، زیر انگشتانتان چه حس می کنید؟ اگر زیر انگشتان پوستی خشک و زبری را حس می کنید که با نگاه کردن از نزدیک پوسته ها را روی آن می بینید، این می توانید نشانه ای از کم آبی و یا کمبود چربی در بدن شما باشد. اگر آب و چربی های مفید را از مواد و رژیم غذاییتان حذف کنید بعد از مدتی پوست شما مثل یک کاغذ خشک می شود و در نهایت چروک های زیادی روی آن ایجاد می شود. باید بدانید که این چین و چروک ها به چروک های میانسالی شباهتی ندارد و با مصرف روزانه 8 لیوان آب و یا خوردن ماهی آزاد، فندق و آووکادو می توانید آنها را از بین ببرید.

آیا صورتتان کک و مک یا لک های زیادی دارد؟
 در شرایطی که از داروهای ضدباری استفاده می کنید، استروژن موجود در این قرص ها می توانید باعث ایجاد لک ها و چند رنگ شدن پوست شما بشود. این حالت بیشتر در پیشانی، چانه و گونه ها اتفاق می افتد که اگر مصرف قرص ها را قطع کنید به مرور زمان این لک ها کم رنگ می شوند و در نهایت از بین می روند. برای درمان این لک ها می توانید به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

به پاهایتان اینبار از پشت نگاه کنید
 وقتی به پشت پاها نگاه می کنید چه می بینید؟ اگر رگ ها پشت پایتان برجسته شده و بثورات بزرگی را در آنها مشاهده می کنید، این حالت می تواند عوارض زانو روی زانو انداختن باشد. اگر عادت دارید بهنگام نشستن زانو را روی زانوی دیگر بیاندازید، باید بدانید در این حالت قسمت پایین پاها تحت فشار قرار می گیرند و باعث پارگی رگ ها می شود. در این شرایط بهتر است مدل نشستن تان را تغییر دهید و یا حداقل اینکه جای پاها را باهم عوض کنید تا فقط به یک پای شما فشار وارد نشود. همچنین آخر شب به مدت 20 دقیقه پاها را بالا بگیرید و اجازه بدهید گردش خون در بدن شما سرعت پیدا کند.

چشم هایتان پف دارد؟
 خواب کم و یا خواب زیاد، اعتیاد به مصرف کافئین، استرس و نور چراغهای مصنوعی و همچنین استفاده بی حد و اندازه از کامپیوتر و یا تلویزیون می تواند از عوامل ایجاد پف در چشمها باشد. اگر بعد از گذراندن یک روز پر استرس نمی خواهید فردا صبح با چشمانی پف کرده از خواب بیدار شوید، بهتر است با این دستورالعمل ها گوش بدهید: استفاده از چای ها و جوشانده های گیاهی چون گل آفتابگردان، اسطوخودوس و لیمو ترش که جنبه درمانی ندارند می تواند ورم و پف چشم ها را از بین ببرد. به این منظور باید یک مشت لیموترش را در یک فنجان آب جوش بریزید و بعد از 10 دقیقه آن را از صافی بگذرایند و اجازه بدهید سرد شود. 2 عدد پنبه آرایشی را داخل این جوشانده کنید و بعد آن را روی پلک ها قرار بدهید بعد از 10 دقیقه می توایند چشمها را بشویید. برای رفع ورم و پف چشم ها می توانید از کرم های دور چشم که خواص آنتی اکسیدانی دارند استفاده کنید. اما اگر درگیر یک بیماری مزمن هستید حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

دلایل اصلی برای لبخند زدن

 دلایل اصلی برای لبخند زدن

 

لبخند زدن باعث می شود احساس خوبی پیدا کنیم که انعطاف پذیری در توجه را بالا برده و توانایی ما برای فکر کردن کلی نگر را تقویت می کند.
 
 
آدمها همیشه لبخند می زنند، مخصوصاً وقتی در جمع هستند اما لبخند فقط نشان دهنده شاد بودن آنها نیست. ما از لبخند برای اهداف خاص اجتماعی استفاده می کنیم زیرا لبخند می تواند پیام های مختلفی را به دیگران برساند.
 
در زیر به ۱۰ روشی که می توان از لبخند برای فرستادن پیام درمورد قابل اعتماد بودن، جذابیت، اجتماعی بودن و ویژگی های بسیار دیگر درمورد خودمان استفاده کرد، اشاره می کنیم.
 
 تشویق دیگران برای اعتماد به شما
 
در دنیایی که همه فقط به فکر خودشان هستند، واقعاً به چه کسی می توان اعتماد کرد؟ یک نشانه از قابل اعتماد بودن ما، لبخند است. لبخندهای واقعی پیام می فرستد که دیگران می توانند به ما اعتماد کرده و با ما همکاری کنند. کسانی که لبخند می زنند معمولاً سخاوت و برونگرایی بیشتری دارند.
 
جلب ملایمت و ارفاق دیگران
 
وقتی افراد کار بدی انجام می دهند و دستگیر می شوند معمولاً لبخند می زنند. آیا این کار برایشان فایده ای دارد؟
براساس تحقیقی که توسط لافرانس LaFrance و هِچ Hecht در ۱۹۹۵ انجام گرفت، می تواند اینطور باشد. ما با کسانی که قانون شکنی کرده اند، اگر بعد از آن لبخند بزنند، با ملایمت و ارفاق بیشتری برخورد می کنیم. مهم نیست که لبخندی دروغین باشد، لبخندی از روی بیچارگی باشد یا یک لبخند واقعی، همه آنها باعث می شود برای فرد خاطی کمی تحفیف قائل شویم.
 
رهایی از خطاهای اجتماعی
 
فراموش کردید به مناسبت سالگرد ازدواجتان برای همسرتان هدیه بخرید؟ اسم یک مشتری مهم را فراموش کرده اید؟ سهواً یک بچه کوچک را لگد زدید؟ اگر چنین مواردی برای شما هم پیش آمده باشد، احتمالاً خجالت زده شده اید.
عملکرد خجالت این است که شما را از مکان های اجتماعی پرفشار بیرون کند. لبخند های از روی خجالت با پایین انداختن سر همراه است و خیلی وقت ها هم یک خنده کوتاه احمقانه به آن اضافه می کنیم. این کار برای این انجام می شود که باعث شویم فرد مقابل اشتباه سهوی ما را فراموش کرده و سریعتر ما را ببخشد.
بنابراین لبخند از روی خجالت به ما کمک می کند از زندان رها شویم.
 
خندیدن از ته قلب
 
لبخند زدن راهی برای کاهش فشار ناشی از موقعیت های ناراحت کننده است. روانشناسان به آن فرضیه فیدبک چهره می گویند. حتی وقتی به اجبار لبخند می زنیم برای اینکه کمی روحیه مان را بهتر کند کافی است.
 
 برای درک و بینش بهتر
 
وقتی عصبی هستیم، توجه ما کمتر می شود. متوجه نمی شویم که کنار دستمان چه می گذرد و فقط اتفاقی که درست روبه رویمان می افتد را می بینیم. این هم از نظر لفظی و هم استعاری صدق می کند: وقتی مضطرب هستیم یا استرس داریم، متوجه ایده هایی که در گوشه های ذهنمان است نمی شویم. اما برای به دست آوردن درک از یک مشکل، دقیقاً به همین ایده های پیرامونی نیاز پیدا می کنیم.
 
 برای جذابیت
 
لبخند خانم ها تاثیری جادویی بر همسرشان دارد و تاثیر آن حتی از ارتباط چشمی نیز بالاتر است. در یک تحقیق بر روی نحوه برخورد آقایان با خانم ها را در یک بار بررسی کرد . وقتی زنی فقط ارتباط چشمی با همسرش برقرار می کرد، در ۲۰% از موارد مرد به او نزدیک می شد. وقتی همان زن لبخندی را هم اضافه می کرد، در ۶۰% از موارد مرد به او نزدیک می شد.
اما وقتی مردها به زنان لبخند می زنند، تاثیر آن جادوییت کمتری دارد. با اینکه لبخند زدن جذابیت خانم ها را برای آقایان بیشتر می کند اما بر عکس آن چندان صادق نیست.
 
 پنهان کردن فکر
 
روانشناسان در گذشته تصور می کردند که یک لبخند واقعی هیچ وقت دروغ نمی گوید. لبخند های دروغین و مصنوعی فقط دهان را درگیر می کند درحالی که لبخندهای واقعی به چشم ها نیز می رسد.
 
 برای پول درآوردن
 
اقتصاد دانان نیز ارزش لبخند را دریافته اند، اما آیا لبخند می تواند واقعاً برایمان پول ساز باشد؟ تید و لوکارد Tidd and Lockard در سال ۱۹۷۶ در تحقیق خود دریافتند که مستخدم هایی که لبخند می زنند انعام بیشتری دریافت می کنند.
بطور کلی تر افرادی که در صنایع خدماتی هستند، مثل مهمانداران هواپیما یا آنها که در بخش سرگرمی و میهمان نوازی هستند، برای لبخند زدن به مشتریان خود پول می گیرند. اما مراقب باشید. تضاد مداوم بین آنچه واقعاً احساس می شود و آنچه نشان داده می شود می تواند موجب خستگی فرد و فرسودگی شغلی شود.
 
 لبخند بزنید تا دنیا به شما لبخند بزند
 
یکی از ساده ترین لذت های زندگی که معمولاً به خاطر خودکار بودن آن دیده نمی شود زمانی است که به کسی لبخند می زنید و او در جواب به شما لبخند می زند.
اما همانطور که ممکن است متوجه شده باشید همه آدمها در جواب یک لبخند، لبخند نمی زنند. هینز و توم هاو (Hinsz and Tomhave) در سال ۱۹۹۱ در تحقیق خود بررسی کردند که چه نسبت از افراد لبخند را با لبخند جواب می دهند. نتایج آنها نشان داد که حدود ۵۰% از افراد اینگونه رفتار می کنند. درمقایسه معمولاً هیچکس اخم را با اخم جواب نمی دهد.

ساطری پلو - غذای محلی استان خراسان

ساطری پلو - غذای محلی استان خراسان

مواد لازم:

 برنج: سه پیمانه

 هویج: 500 گرم

 گوشت چرخ‌کرده: 200 گرم

 پیاز متوسط: یک عدد

 کشمش پلویی: یک پیمانه

 زعفران آب‌کرده: یک دوم پیمانه

 روغن: به میزان لازم

طرز تهیه:

 ابتدا برنج را که از قبل خیس کرده‌ایم، آبکشی کرده و کنار می‌گذاریم. سپس هویج‌ها را خلالی خرد کرده و تفت می‌‌دهیم.

 گوشت را نیز با یک عدد پیاز رنده شده مخلوط و به شکل کوفته ریزه‌های کوچک درست کرده و سرخشان می‌‌کنیم.

 آنگاه کشمش‌های شسته شده را تفت داده و تمام مواد تفت داده شده را با هم مخلوط کرده و نیمی از زعفران آب کرده را به آن اضافه می‌‌کنیم.

 در مرحله بعد، در قابلمه مورد نظر کمی از برنج آبکشی ریخته و روی آن مقداری از مواد آماده شده را می‌‌ریزیم، این کار را لایه‌لایه تکرار می‌‌کنیم تا برنج و مواد تمام شود، سپس روی آن مابقی زعفران را ریخته و می‌‌گذاریم برنج دم بکشد.

 در مرحله آخر‌، هنگامی که برنج دم کشید، روی آن روغن گرم شده را ریخته و در ظرف مورد نظر می‌‌کشیم.

7 نکته مهم در زیبایی آقایان

7 نکته مهم در زیبایی آقایان


 اکثر مردان یاد گرفته اند که بعد از بلند شدن از خواب موهایشان را شانه کنند، قبل از خوردن غذا دستهایشان را بشویند و بعد از هر وعده قضایی دندانهایشان را مسواک بزنند اما علاوه بر این اصول اولیه نظافت، رعایت چند نکته دیگر هم برای آقایان ضرورت دارد.این نکات را در برنامه روزانه خود بگنجانید تا یک مرد متشخص سالم ، خوشبو و مرتب باشید.

 1 - ناخنهایتان را تمیز و مرتب کنید
 ناخنهای کثیف و نامرتب نشان دهنده بهداشت ضعیف افراد است.همه ناخنهایتان را به یک اندازه کوتاه کنید و زیر ناخنهایتان را هم مرتبا" تمیز کنید تا جرم و آلودگی در آن جمع نشود. اگر پوست دور ناخن شما خشک شده و یا پوست پوست شده است ، با چند قطره روغن زیتون آن را مرطوب کنید و بعد از ۱۰ دقیقه دستهایتان را بشویید.

 2 - هرشب صورتتان را بشویید
 تقریبا" همه مجله های زیبایی به زنان توصیه می کنند که هر روز صورتشان را بشویند اما مردان هم باید به این توصیه عمل کنند . در پایان هر روز از یک پاک کننده صورت ملایم استفاده کنید تا گرد و غبار ، آلودگی و روغنهایی که در طول روز روی پوست صورتتان تجمع کرده اند را کاملا" پاک کنید.

 3 - موهای ناخواسته صورتتان را اصلاح کنید
 انسانها طبیعتا موجودات پرمویی هستند اما این به این معنا نیست که ما مجبوریم همه موهایمان را تحمل کنیم. هرگز موهای بینی خود را فراموش نکنید.حداقل هفته ای یکبار موهای بینی خود را اصلاح کنید تا موهای زائد بینی از سوراخهای بینی بیرون نزند. برای از بین بردن موهای بینی و همینطور موهای زائد داخل و اطراف گوش می توانید از دستگاههای مخصوص اینکار استفاده کنید.

4 - هر روز از نخ دندان استفاده کنید
 دندانپزشکتان همیشه به شما توصیه می کند که هر روز از نخ دندان استفاده کنید. نخ دندان جرمها و غذاهای باقیمانده در بین دندانهای شما را کاملا تمیز می کند و باعث می شود که خطر ابتلا به بیماری لثه و کرم خوردگی دندان به میزان قابل توجهی کاهش یابد. حداقل روزی یکبار از نخ دندان استفاده کنید و بعد با دهان شویه دهانتان را بشویید.

 5 - از کرم مخصوص اصلاح یا کف ریش استفاده کنید
 این کرم نه تنها به شما کمک می کند که راحتتر اصلاح کنید بلکه باعث می شود پوست صورتتان نرم و مرطوب شود. بعد از اصلاح هم بهتر است از افترشیوها و یا مرطوب کننده های دیگر استفاده کنید تا پوست صورتتان نرمتر شود.

6 - از نرم کننده استفاده کنید
 بهتر است حداقل یک روز درمیان موهایتان را بشویید و هنگام شستشو ، علاوه بر شامپو از نرم کننده هم استفاده کنید. در حالیکه شامپو ، کثیفی و آلاینده های زیستی محیطی را از روی موهای شما پاک می کند ، نرم کننده رطوبت مورد نیاز موهای شما را تامین می کند.اگر موهای شما خشک و شکننده است ، هر هفته یکبار از یک نرم کننده خیلی قوی استفاده کنید.

7 - کرم ضد آفتاب بزنید
 صورت و نقاط دیگر بدنتان که در معرض نور آفتاب قرار می گیرند را با کرم ضد آفتاب بپوشانید. استفاده از این کرمها ، پوستتان را از اشعه های مضر خورشید حفظ می کند و خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهند. از عینک آفتابی هم استفاده کنید تا چشمانتان از اشعه یو وی در امان بمانند.

١٥ نکته برای مقابله با افراد منفی

١٥ نکته برای مقابله با افراد منفی


در ادامه مطلب در مورد چگونگی رفتار با افراد منفی و بدقلق، به چند پیشنهاد برای رویارویی با افراد سخت و منفی می‌پردازیم.

 

١) ببخشید

اگر دالایی لاما در آن موقعیت بود چه می‌کرد؟ بدون شک می‌بخشید. به یاد داشته باشید که از نظر ذاتی ما آدم‌های خوبی هستیم اما قضاوت ما ممکن است نادرست باشد و ممکن است چیزهای بدی بگوییم. از خودتان بپرسید اگر در این شرایط یا در برابر این شخص از خود بخشش نشان دهم چه می‌شود؟

 

٢) صبر کنید

بعضی اوقات احساس می‌کنیم که باید ایمیلی بفرستیم و از خود دفاع کنیم. من یاد گرفته‌ام که این ایمیل‌های احساسی نتیجه دلخواه ما را در پی ندارد و فقط آتش جدال را شعله‌ورتر می‌کند. خوب است که مدتی به خود وقت بدهیم تا آرام‌تر شویم. شما می‌توانید آن ایمیل احساسی را برای آن شخص بنویسید اما آن را نفرستید. اگر هم می‌خواهید حتما جواب آن را بدهید قبل از پاسخ دادن ابتدا آرام شوید.

 

٣) آیا واقعا مهم است که حق با من است؟

بعضی اوقات ما از نقطه نظر خود به شدت دفاع می‌کنیم. اگر خود را در حال بحث بر سر صحت حرف خود یافتید از خود بپرسید" آیا واقعا مهم است که حق با من باشد؟" اگر جواب مثبت است دو باره بپرسید چه نیازی است که آن را اثبات کنم؟ چه بدست می‌آورم؟

 

٤) واکنش نشان ندهید

بیشتر وقت‌ها که شخصی یک پیام منفی یا نظر بد می‌دهد تلاش می‌کند که واکنش شما را بر انگیزد. وقتی ما عکس‌العمل نشان می‌دهیم آنها را به خواسته‌شان رسانده‌ایم. پس این چرخه را متوقف کنید و خود را برای جواب دادن به زحمت نیندازید.

 

٥) در مورد موضوعات ناراحت کننده صحبت نکنید

وقتی مشکل و درگیری در زندگی دارید برای صحبت کردن در مورد آن نزد افراد منفی نروید. ما داستان را برای هر کسی که گوش کند بیان می‌کنیم. تعریف می‌کنیم که چقدر از یک شخص و یا یک موقعیت بیزاریم آنچه که قادر به درک آن نیستیم این است که هر چه بیشتر در مورد چیزی صحبت می‌کنیم بیشتر درگیر آن می‌شویم. مثلا هرچه بیشتر در مورد این که از یک نفر متنفریم صحبت کنیم متنفر‌تر می‌شویم و متوجه نکات نفرت‌انگیز دیگری در آن شخص می‌شویم. صرف انرژی روی این کار را متوقف کنید و از تفکر و صحبت در مورد آن دست بردارید. تلاش کنید که قضیه را نزد دیگران مطرح نکنید.

 

٦) خود را جای دیگران بگذارید

ممکن است کلیشه‌ای به نظر برسد اما نباید فراموشش کنیم که ما فقط از جانب خود به مسئله نگاه می‌کنیم. خودتان را جای دیگران بگذارید وبه این نکته توجه کنید که ممکن است شما هم آزارشان داده باشید. این کار باعث می‌شود که نگاه تازه‌ای داشته باشید و عاقلانه رفتار کنید و شاید منجر به دلسوزی شما برای آن شخص شود.

 

٧) به دنبال درس گرفتن باشید

از هر فرصتی که باعث کسب تجربه برای شما می‌شود و به رشد و تعالی شما کمک می‌کند استفاده کنید. بدون توجه به این که یک سناریو چقدر منفی به نظر برسد همیشه درس یا درس‎هایی در آن وجود دارد. آنها را پیدا کنید.

 

٨) افراد منفی را از زندگی‌تان حذف کنید

افراد منفی باعث از دست رفتن انرژی هستند. اشخاص ناراحت می‌خواهند از نظر روحی به شما زخم بزنند و از این نظر تنها نباشند. تماس خود را با آنها قطع کنید. شما این حق را دارید که اطرافیان خود را انتخاب کنید و این افراد کسانی باشند که شما دوست دارید: افراد خوش بین، مثبت، آرام و مشوق. همان طور که کتی سیرا می‌گوید "به دنبال چیزی باشید که می‌خواهید در دنیا ببینید."

 

٩) مراقب باشید

وقتی ما تمرین می‌کنیم که مراقب احساسات، اندیشه‌ها و شرایط باشیم در واقع خود را از احساسات‌مان جدا می‌کنیم و به جای این که به احساسات‌مان اجازه دهیم که کنترل ما را بر عهده بگیرند ما آنها رصد می‌کنیم. وقتی دیدید که درگیر احساسات و اندیشه‌های خود هستید روی تنفس خود تمرکز کنید.

 

١٠) بدوید

بدوید یا شنا کنید یا به سایر ورزش‌ها بپردازید. تمرینات بدنی باعث آزاد شدن انرژی منفی می‌شود. به ورزش به چشم ابزاری جهت پاک کردن ذهن و آزاد کننده انرژی‌های منفی بنگرید.

 

١١) این دو سوال را از خود بپرسید

اگر واکنشی نشان ندهم بدترین چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد چیست؟ اگر واکنش نشان دهم بدترین نتیجه آن چیست؟

پرسیدن این سوالات باعث باز شدن دید شما می‌شود. نتیجه کار خود را متصور می‌شوید و می‌فهمید که با این واکنش نتیجه خوبی بدست نمی‌آورید، انرژی شما هدر میرود و درون شما آشفته میشود.

 

١٢) بحث نکنید

وقتی احساسات بر ما غلبه می‌کنند آن قدر در درون خود غرق می‌شویم که به خاطر رضایت نفس‌مان بر سر هر چیز کوچکی بحث می‌کنیم و از خود دفاع می‌کنیم. معمولا خرد و قوه تشخیص در این بحث‌ها جایی ندارد. اگر لازم است که به بحث بپردازید تا زمانی که همه آرام شدند صبر کنید.

 

١٣) لیستی از مهم‌ترین‌ها تهیه کنید

مهم‌ترین چیزها در زندگی‌تان را لیست کنید. سپس از خود بپرسید واکنش به این شخص نقشی در مهم‌ترین مسائل زندگی من دارد یا نه؟

 

١٤) محبت کنید

این روش همیشه موثر واقع نمی‌شود اما بعضی اوقات باعث خلع سلاح کسانی می‌شود که می‌خواهند به شما زهر بریزند. از دیگران برای کاری که به خوبی انجام داده‌اند تعریف کنید. به آنها بگویید که در تعامل با آنها چیز جدیدی یاد گرفته‌اید و پیشنهاد دوستی بدهید. البته ممکن است مجبور شوید برای این که چیزی برای تعریف از آن شخص بیابید خیلی زحمت بکشید.

 

١٥) بنویسید

یک کاغذ بردارید و تمام افکار منفی خود را بدون ملاحظه بنویسید. آن قدر به این کار ادامه دهید تا چیزی باقی نماند. بعد کاغذ را به شکل توپ مچاله کنید، چشم‌هایتان را ببندید و تمام انرژی منفی درون کاغذ را تجسم کنید. کاغذ را به درون سطل زباله بیندازید و رها شوید.

8 خصوصیت یک مرد واقعی

8 خصوصیت یک مرد واقعی
 
 درس امروز درسی پایه ای و اساسی است، در مورد پایه و اساس مرد بودن است. با کلیه ی اطلاعاتی که در دست دارم، مطمئن هستم که شما بحث درمورد چنین مسائلی را بی فایده می دانید و خواهید گفت چرا وقتی مسائل مهمتری مثل کار و تجارت هست، باید چنین چیزهایی یاد بگیرید.


 پاسخ این سوال بسیار ساده است:


 برای ساختن یک خانه ی فوق العاده، ابتدا باید یک فونداسیون محکم بسازید تا بتوانید سایر چیزهای زیبا را روی آن قرار دهید. برای ساختن یک مرد بزرگ نیز، نیاز به یک پایه و اساسی استوار و مستحکم است تا بعد بتوانید چیزهای کوچک دیگر را روی آن اضافه کنید.


 طی چند سال گذشته به من ثابت شده که اکثر مردها فاقد این فونداسیون و بنیاد هستند تا بتوان به آنها قانون ها و اصول دیگر را آموزش داد. تعاریف بسیاری برای یک مرد وجود دارد و افراد مختلف نظریه های متفاوتی دارند. اما من در اینجا آنچه واقعاً لازم است بدانید را برایتان آورده ام.


ویژگی اول: یک مرد واقعی محکم و قوی است
 یک مرد واقعی بخاطر هر چیزی گریه نمی کند، زاری نمی کند، شکایت از چیزی نمی کند، تمارض نمیکند، و لازم نیست هر بار که عطسه کرد به پزشک مراجعه کند. یک مرد واقعی تصمیم می گیرد و با عواقب و نتایج این تصمیمات روزگار می گذراند. یک مرد واقعی مسئولیت اعمال و حرف های خود را بر عهده می گیرد. یک مرد واقعی، محکم و استوار است. و با سختی های زندگی مقابله می کند. یک مرد واقعی خشن و سرسخت است و از خود احساسات نشان نمی دهد. یک مرد واقعی ستون فقرات خانواده است و نمی تواند از خود ضعف نشان دهد. اگر از عنکبوت می ترسید، مسلماً یک مرد واقعی نیستید.


ویژگی دوم: یک مرد واقعی متمرکز است
 یک مرد واقعی تفاوت بین مهم بودن چیزی و مهم نبودن آن را می فهمد. یک مرد واقعی وقت خود را صرف کارهای بیهوده ای که هیچ عایدی برای او ندارند، نمی کند. مطمئناً کارهای زیادی برای تفریح و سرگرمی وجود دارد، اما او باید برای انجام این کارها هم دلیل داشته باشد. یک مرد واقعی خود را روی قدرت، پول و خانواده اش متمرکز میکند. هیچگاه خود را روی سکس متمرکز نمی کند. سکس در نتیجه ی داشتن قدرت، پول و خانواده، خود به خود به سراغش می آید.


ویژگی سوم: یک مرد واقعی، اهمیت خانواده را درک می کند
 یک مرد واقعی خانواده اش را قدرتمند نگاه می دارد و به تاریخچه ی خانوادگی خود اهمیت زیادی می دهد. یک مرد واقعی می داند که فرزندانش هدیه ای از جانب خداوند هستند و باید با آنها به خوبی رفتار کند، هرچند هر از گاهی باید برای آنها قوانین و مقرراتی تعیین کند.


ویژگی چهارم: یک مرد واقعی غیبت نمی کند
 یک مرد واقعی دهانش را می بندد و اطلاعاتش را درمورد دیگران پیش خود نگاه میدارد. یک مرد واقعی در بحث های هیچ و پوچ شرکت نمی کند و درمورد چیزهایی که از آن اطلاع ندارد و مطمئن نیست حرف نمی زند.


ویژگی پنجم: یک مرد واقعی همیشه سر حرفش هست
 هر وقت قولی بدهد، آن را عمل می کند. و اگر بداند که از عهده ی انجام قولی بر نمی آید، هیچوقت حرفش را نمی زند. یک مرد واقعی مردن را به شکستن عهدش ترجیح می دهد. او می داند که حرفش نیز باید به قدرت عملش باشد.


ویژگی ششم: یک مرد واقعی تلاش می کند تا الگو باشد
 یک مرد واقعی همیشه به خود و دیگران احترام می گذارد، مگر اینکه مورد بی احترامی قرار گیرد. او الگو و نمونه ای برای پیروان خود و به خصوص فرزندانش است. من هیچوقت کارهایم را به خانه نمی آورم، به همین دلیل فرزندانم من را فقط به عنوان یک پدر میشناسند. شما نیز باید همین کار را بکنید. یک مرد واقعی هیچگاه اجازه نمی دهد که فرزندانش پی به ضعف های او ببرند.


ویژگی هفتم: یک مرد واقعی پول مورد نیازش را خود به دست می آورد
 یک مرد واقعی در انتظار صدقات و نیکوکاری های دیگران نمی نشیند. و پول پدرش نیز برای او کفایت نمی کند. او خود در جستجوی روزی خود بر می آید و اگر از پدرانش به او ارثیه ای برسد، به جای هدر دادن آن، ده برابرش می کند.

ویژگی هشتم: یک مرد واقعی زن نما نیست
 یک مرد واقعی در گوشهایش گوشواره نمی اندازد و موهایش را بلند نمی کند. روی سینه و شکمش را نمی تراشد. او می داند که به استثنای آرایشگرش، سایر ملزومات و نیازهای بهداشتی او باید توسط یک زن انجام گیرد. یک مرد واقعی باید حداقل سه دست کت و شلوار در کمد داشته باشد و حداقل سه بار در هفته باید کت و شلوار بپوشد. یک مرد واقعی می داند که چطور باید شیک باشد.

درس تمام شد

 خوب امروز چه یاد گرفتید؟ یاد گرفتید که قبل از اینکه بخواهید خود را یک مرد بنامید، تکالیف زیادی دارید که باید انجام دهید.
 نکته ی دیگری که باید به خصوصیات یک مرد واقعی اضافه کنم این است که: یک مرد واقعی همه چیز را ساده می گیرد. اگر لغات و اصطلاحات قلمبه سلمبه بلد باشد، به ندرت از آنها استفاده می کند و سعی می کند درمقابل افرادی فقط از آنها استفاده کند که تصور می کنند از او بالاتر و برتر هستند.
 درس همین جا به اتمام رسید.

شاه میگوی سیردار

شاه میگوی سیردار

مواد لازم:

روغن زیتون: نصف پیمانه

سیر، ریز خرد شده: 4 حبه

فلفل قرمز تند: 2 عدد، دانه گرفته و ریز خرد شده

شاه میگوی پخته شده: 450 گرم

برگ جعفری: 2 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل

نان ترد فرانسوی برای سرو

لیموی برش زده برای تزیین

طرز تهیه:

1)روغن را در ماهی‌تابه بزرگی روی حرارت ملایم گرم کنید. سیر و فلفل قرمز چیلی را اضافه کنید و به مدت 1 تا 2 دقیقه تا زمانی که نرم شوند ولی تغییر رنگ ندهند، آنها را بپزید.

2)میگوها را اضافه کنید و 2 تا 3 دقیقه یا تا زمانی که کاملا حرارت ببینند و با مخلوط روغن و سیر ترکیب شوند، سرخ کنید. سپس آنها را از روی حرارت بردارید.

3)برگ‌های جعفری را اضافه کرده و خوب هم بزنید تا مخلوط شوند. بسته به ذائقه‌تان به آن نمک و فلفل بزنید.

4)میگو و روغن سیردار را به نسبت در بشقاب‌های مخصوص سرو گرم تقسیم کنید و با مقدار فراوانی نان ترد فرانسوی سرو نمایید. با برش‌های لیمو آن را تزیین کنید.

سیرتکامل تلفن همراه از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۲

سیرتکامل تلفن همراه از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۲
 
تلفن همراه به عنوان وسیله ای که تاثیر زیادی درایجاد روابط میان دارندگان این گجت دارد ، تبدیل به بخش مهمی از زندگی روزانه ما شده است و از کوچک و بزرگ همه دارای یک تلفن همراه هستند.گوشی های امروزی نسبت به گوشی هایی که در اوایل وارد بازار شده بودند بسیار متفاوت بوده و در حال حاضر شما با داشتن گوشی هایی که تبدیل به اسمارت فون شده اند نه تنها از گوشی هایی که اوایل وارد بازار شده اند استفاده نخواهید کرد بلکه سراغی از آنها هم نخواهید گرفت.

با ورود فناوری های جدید تغییرات زیادی نیز در تلفن همراه بوجود آمد و گوشی های آجری که در اولین ورود خود به دنیای ارتباطی انسانها در سال ۱۹۹۵ ایجاد شدند تبدیل به اسمارت فون های زیبا و چشم نواز شدند که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد.در ادامه سفری به اولین گوشی های تولید شده با فناوری walkie-talkie تا گوشی های اسمارت فون امروزی خواهیم داشت.
۱۹۹۵

در این سال گوشی های همراه بسیار بزرگ بوده و دارای یک آنتن طولانی نیز بودند و مشابه تلفن های بی سیم خانگی امروزی بود.داشتن یک گوشی همراه به این شکل شاید امروزه کمی عجیب و مضحک به نظر برسد اما در آن سال یک گوشی محبوب و دوست داشتنی بود.
۱۹۹۶

گوشی های تولید شده در این سال نسبت به سال قبل کمی در طراحی بهتر شده و آنت آن کوتاه تر شد و برخی خصوصیات گوشی نیز به روز شد.در این سال گوشی نوکیا ۹۰۰۰ یکی از محبوب ترین گوشی ها محسوب می شد.
۱۹۹۷

در سال ۱۹۹۶ آنت های بیرونی از گوشی ها حذف شد و طراحی جدیدی را نسبت به گوشی های قبلی ایجاد کرد.این تغییر نگرش باعث ایجاد فضای اشغالی کمتری از طرف گوشی ها شد و پایه ریزی ابتدایی را برای ایجاد گوشی های همراه با آنتن داخلی ایجاد کرد.در تصویریک گوشی تولید شده برای اپراتور AT&T را که در سال ۹۷ ایجاد شده بود را می بینید.
۱۹۹۸

اگر چه آنتن های خارجی بسیاری از گوشی ها حذف شد اما بودند گوشی هایی که در طراحی آنها از آنتن خارجی نیز استفاده می شد.در این سال گوشی نوکیا ۵۱۱۰ که از رنگ بندی های مختلفی نیز برخوردار بود یکی از گوشی های محبوب بودو حق انتخاب را برای کاربران خود از بین گوشی های با رنگ های مختلف می داد.
۱۹۹۹


گوشی های این سال کمی فشرده تر شد.در تصویر گوشی نوکیا ۳۲۱۰ را می بینید که در رنگ های مختلفی تولید می شد و دارای آنتن داخلی بوده و گرافیک بهتری نسبت به گوشی های قبلی داشت و به دلیل باریک شدن گوشی نیز در بسته بندی کوچک تری عرضه شد.
۲۰۰۰

در این سال اولین گوشی دارای صفحه نمایش لمسی تولید شد.هر چند تکنولوژی استفاده شده در آن همانند گوشی های لمسی امروزه نبود اما به عنوان اولین گوشی دارنده این فناوری بسیار هیجان انگیز بوده و تولید گوشی های همراه با تکنولوژی های جدید را امیدوار می کرد.در تصویر اولین گوشی لمسی تولید شده توسط موتورولا را می بینید که به صورت سیاه و سفید بوده و دسترسی به بخش های مختلف گوشی را راحت تر می کرد.
۲۰۰۱
 

در این سال اولین صفحه نمایش تک رنگ در گوشی ها استفاده شد و برای همیشه با صفحه نمایش های موجی و سیاه و سفید قدیمی و خسته کننده خداحافظی شد. در تصویر گوشی نوکیا ۸۲۵۰ را می بینید که از صفحه نمایش تک رنگ استفاده کرده است و در همین گوشی می توان تفاوت را دید چرا که از بک گراند صفحه نمایش خاکستری رنگی که تا به آن زمان استفاده می شد خداحافظی کرده و از یک بک گراند متفاوتی که شبیه به آبی است استفاده شده است و دارای یک طراحی جمع و جور بوده که انتخاب بسیاری از دوستداران تلفن همراه بوده است.
۲۰۰۲

در این سال شاهد یک فناوری جدید بودیم که تحول بزرگی در دنیای گوشی های همراه محسوب می شد.استفاده از صفحه نمایش رنگی و نسبتا بزرگ که گوشی را نیز یکپارچه می کرد به همراه استفاده از دوربین برای اولین بار در جهان بخشی از پیشرفت های تلفن همراه در این سال بود.در تصویر گوشی نوکیا ۷۶۵۰ را می بینید که به صورت کشویی بوده و دارای صفحه نمایش بزرگی نسبت به گوشی های قبلی است و دوربین آن ۰٫۳ مگاپیکسل ! است.
۲۰۰۳

در این سال گوشی برتر سامسونگ S300 معرفی شد.تا آن زمان سایر گوشی ها از یک صفحه نمایش برخوردار بودند در حالی که این گوشی دارای یک صفحه نمایش کوچک دیگری نیز برای نمایش اطلاعات تماس ها و پیام های دیگر بود و صفحه نمایش اصلی آن نیز برای کار با بخش های مختلف گوشی بود.
۲۰۰۴

در این سال یکی از باریک ترین گوشی های همراه از سوی موتورولا تولید شد.در تصویر گوشی V3 موتورولا را می بینید که دارای یک کلاس خاصی بوده و بسیار خیره کننده است .دارای صفحه نمایش دوگانه و بسیار باریک بوده و دوربین VGA آن بخشی از ویزگی های این گوشی بود.تلفن همراه از زمانی که بسیار بزرگ بوده اند تا سال ۲۰۰۴ که این گوشی باریک تولید شد سیر تکاملی جالبی داشته اند که در حال ادامه نیز بود.
۲۰۰۵

سونی (سونی اریکسون) در این سال گوشی واکمن خود یعنی W800i را معرفی کرد که در رده خود یک گوشی فوق اعاده محسوب می شد. دارای دکمه های اختصاصی برای گوش دادن به موسیقی بوده و از حافظه جانبی نیز پشتیبانی می کرد و به عنوان یک گجت عالی برای لذت بردن از موسیقی محسوب می شد .هنوز هم برخی از این گوشی استفاده می کنند.
۲۰۰۶

در این سال تلفن همراه تبدیل به یک ابزار شیک شد و داشتن یک گوشی خاص شخصیت هر فرد را معرفی می کرد.گوشی شکلات ال جی یکی از این گوشی ها بود که سبک جدیدی را در طراحی گوشی همراه پیاده کرده بود.
۲۰۰۷

در این سال شرکت اپل برای اولین بار در جهان  گوشی هوشمند خود یعنی آیفون را معرفی کرد.این گوشی پیشرفته دارای یک سیستم عامل خاص به نام IOS بود که مایه فخر و مباهات شرکت اپل گردید.البته باید دی با ورود آیفون۵ که احتمالا در پاییز معرفی خواهد شد آیا باز هم شگفتی دیگری از اپل خواهیم دید یا نه .به هر حال باید منتظر آیفون بعدی ماند.
۲۰۰۸

چون در این سال و بعد از آن استفاده از لپ تاپ بسیار بیهی شده بود گوشی های تولید شده نیز دچار تحول شدند.گوشی HTC G1 یکی از گوشی هایی بود که با داشتن یک صفحه نمایش بزرگ یک کیبورد QWERTY نیز به صورت کشویی نیز در آن تعبیه شد و از سیستم عامل اندروئید استفاده می کرد .
۲۰۰۹

در این سال هنوز هم گوشی ها در کف دست جای می گرفت اما صفحه نمایش آنها بزرگ تر شده و کیفیت آنها نیز افزایش داده شده بود.موتورولا نقطه عطف این سال در تولید گوشی های با کیفیت بود که دارای صفحه نمایش بزرگ ، کیبورد QWERTY و استفاده از سیستم عامل اندروئید بخشی از امکانات این گوشی پشرفته در آن زمان بود.
۲۰۱۰

گوشی های تولید در این شال چیزی شبیه به تصویر بود.آیا فکر می کردید گوشی های اولیه و بزرگ با تحولی این چنین روبرو شود؟ گوشی تولیدی موتورولا با برخی امکانات جدید دیگر امکان کار راحت و دسترسی آسان به بخش های مختلف گوشی را فراهم کرد.
۲۰۱۱

این سال ، سال بازگشت دوباره صفحه نمایش لمسی به عنوان یک ابزار فوق العاده در طراحی تلفن همراه بود.در تصویر گوشی Galaxy s2 سامسونگ را می بینید که تمام ویزگی هایی که یک گوشی هوشمند باید داشته باشد را در خود جای داده است.دوربین ۸ مگاپیکسلی ، صفحه نمایش AMOLED ، سیستم عامل اندروئید به همراه ضخامتی در حدود یک سانتیمتر با پشتیبانی از وب و GPS بخشی از ویزگی های این گوشی هوشمند است.این گوشی برترین گوشی سال ۲۰۱۱ شد.
۲۰۱۲

در این سال گوشی Lumia 800 نوکیا با سیستم عامل ویندوز ۷ معرفی شد.شاید کش تصور نمی کرد با گذشت ۱۷ سال از تولید گوشی های تلفن همراه آنها نبدیل به یک کامپیوتر ، GPS، رادیو و سایر امکانات پیشرفته دیگر شوند.
تلفن های همراه تولیدی از نظر فرم و عملکرد و ویژگی های موجود در آنها در حال تکامل است و به سیر تکاملی خود نیز ادامه خواهند داد و با این تکامل همیشگی نمی توان هیچ تصوری از گوشی های تولیدی در آینده  و قرار گرفتن آنها پشت ویترین مغازه ها داشت

نکاتی برای نگهداری موهای چرب

نکاتی برای نگهداری موهای چرب


 موهای چرب، چسبان، کدر، ناخوشایند و واقعاً دردسرساز هستند! و شستشوی مرتب آنها، که به نظر می‌رسد طبیعی ترین واکنش باشد، شرایط را باز هم بدتر می‌کند.

 با این حال راه حل هایی برای این موهای چرب و بخت برگشته وجود دارد ….

موهای چرب:
اگر موها چرب باشند، به این علت است که غدد سباسه بیش از حد فعال هستند. فعالیت طبیعی این غدد، ترشح لایه ای از چربی برای محافظت از پوست در مقابل تهاجمات است. زمانی که این غدد از کنترل خارج می‌شوند و بیش از حد فعالیت می‌کنند، تمام طول موها چرب می‌شوند.
 بنابراین برای بهتر کردن شرایط، همه به شستن عمیق موها اقدام می‌کنند. اما این کار اشتباه است، هر گونه حمله ای به پوست، غدد سباسه را تحریک می‌کند و آنها هم به نوبۀ خود فعالیت شان را دو برابر می‌کنند .

شامپو زدن : تکنیکی مناسب برای مبارزه با موهای چرب
 بسیار شنیده می‌شود که بهترین راه حل برای موهای چرب، استفاده از شامپو است. فرمول های مخصوصی می‌توانند مفید باشند، اما حواس تان باشد، آنها هم مانند محصولات فعال دیگر، نباید بیش از حد مورد استفاده قرار بگیرند. ترجیحاً یک شامپوی روزانه، با PH خنثی را جایگزین کنید.

 روشی که با استفاده از آن موهای تان را می‌شویید، نیز در چرب شدنش مؤثر خواهند بود. اگر موهای چربی دارید، این چند توصیۀ مهم برای شامپو زدن را به خاطر داشته باشید:

1 - ماساژ پوست سر خوشایند است اما این کار غدد سباسه را تحریک می‌کند. فقط مالیدن سرتان به آهستگی، برای تمیز شدن آن، کفایت می‌کند.

2 - “ماندن شامپو” بر روی سر بیش از یک دقیقه به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. بهتر است موها را بشویید، سپس فقط آب کشی نمایید!

 کدام محصولات مراقبتی با موهای چرب در تضاد هستند؟
 اولین توصیه این است که از خیر این محصولات بگذرید. محصولاتی برای جلوگیری از پیچ و تاب خوردن، صاف شدن، و یا کمک به به فر شدن مو، اغلب حاوی موادی هستند، که یک لایۀ نازک چربی از خود به جا می‌گذارند.
 در عوض یک سری از محصولات با فرمول های ویژه، به عنوان نرم کننده برای موهای چرب وجود دارند. آنها بدون سنگین کردن، از موها مراقبت می‌کنند و حاوی موادی هستند که تولید سبوم را تنطیم می‌نمایند. اما حواس تان باشد که بعد از مصرف آنها، موها را به خوبی آب کشی کنید.

 اگر راه حل های 100% طبیعی را ترجیح می‌دهید، می‌توانید ماسک خاک رس سبز را امتحان کنید که اپیدرم را پاک سازی می‌کند. محصولات کاملی نیز وجود دارد، اما خاک رس سبز طبیعی و بدون ناخالصی بهتر است.
 کافی است آن را با کمی آب مخلوط کنید تا یک خمیر به دست آید، سپس می‌توانید آن را روی سرتان پهن کنید. توجه داشته باشید که این فرآیند، کمی پوستۀ سر را می‌ساید، به همین خاطر نباید این کار را دوباره انجام دهید.
 و در آخر، عصارۀ این گیاهان نیز برای موهای چرب توصیه می‌شوند:
سدر
 سرو
 اکالیپتوس حاوی جوهر نعناع خشک
 سرو کوهی
 برگ بو
 و مورد سبز
 فایدۀ این عصاره های طبیعی این است که حاوی مواد مراقبتی نیستند: فقط کافی است عصارۀ این گیاهان را به آخرین آب آبکشی موهای تان اضافه کنید.
 چند قطره عصارۀ گیاهی را در یک بطری یک لیتری که پر از آب شده، بریزید، سپس به خوبی تکانش دهید تا مخلوط شود سپس آن را روی تمام موهای تان بپاشید.