گروه اینترنتی جرقه ایرانی

عاشقانه-خبری اس ام اس اهنگ موزیک شعر ادبی بهداشتی خدماتی-خفن-عکس-موبایل

گروه اینترنتی جرقه ایرانی

عاشقانه-خبری اس ام اس اهنگ موزیک شعر ادبی بهداشتی خدماتی-خفن-عکس-موبایل

باقلا پلو ی خوشمزه

باقلا پلو ی خوشمزه

مواد لازم:

 گوشت دنده 750 گرم
 برنج گلستان1 کیلو
 شوید نیم کیلو
 باقلاسبز 0/5 کیلو
 پیاز 2 عدد
 زعفران گلستان به مقدار کافی
 ادویه به مقدار کافی
 نمک به مقدار کافی
 دارچین به مقدار کافی

طرز تهیه:

 برنج را خیس کنید . گوشت را با پیاز و زعفران و ادویه و نمک بگذارید بپزد . باقلا را در صورت درشت بودن به صورت خلال و در صورت ریز بودن به صورت لپه در آورید .

 شوید را خرد کنید . برنج را بپزید و آبکش کنید . ( برای باقلا پلو بهتر است برنج را کمی زودتر آبکش کنید ) ته قابلمه روغن بریزید و لایه لایه برنج ، باقلا و شوید بریزید . رویش آب روغن بدهید . موقع کشیدن گوشت ها را لا به لای باقلا بگذارید و روی آن را زعفران بدهید .

ادامه مطلب ...

طرز تهیه ی تورندو! غذایی شیک و راحت

طرز تهیه ی تورندو! غذایی شیک و راحت

مواد لازم :
 فیله گوساله 250 گرم
 پیاز یک عدد
 سیر له شده یک تا دو حبه
 زرده تخم‌مرغ دو عدد
 ترخون و گشنیز خرد شده سه تا چهار قاشق غذاخوری
 سس گوجه‌فرنگی نصف پیمانه
 فلفل‌سیاه یک قاشق چایخوری
 سرکه نصف پیمانه
 کره آب شده 100 گرم
 روغن مایع یک قاشق غذاخوری
 قارچ 100 گرم
 نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه :
 گوشت را نیم ساعت در فلفل بخوابانید. پیاز و سیر را در ظرف مناسبی بریزید. سپس سرکه را با مقداری آب، سس گوجه ‌فرنگی و کمی نمک روی حرارت کم بگذارید تا بجوشد و آب آن تمام شود. سپس آن را بردارید تا خنک شود. زرده تخم‌مرغ را با دو قاشق آب و کمی نمک هم بزنید و به روش بن ‌ماری داغ کنید. کره را کم‌کم اضافه کنید و با قاشق چوبی هم بزنید تا سسی مانند مایونز، غلیظ به دست آید. سپس ترخون و گشنیز را با پیاز، سیر پخته شده و قارچ به مواد اضافه کرده و هم بزنید. روی گریل یا یک تابه سنگین، مقداری روغن بریزید و تورندو ‌را در تابه یا گریل گرم بیندازید. پس از دو، سه دقیقه برگردانید و پس از سه دقیقه دیگر نمک بپاشید و بردارید. تورندو آماده است، سس را در ظرف جداگانه‌ای کنار ظرف تورندو بگذارید و با نان سفید، سیب‌زمینی پخته یا سرخ کرده‌ روی میز بگذارید و سرو کنید.

 نکته:
 بن ماری : گرم کردن و حل کردن مواد غذایی روی بخار آب را طریقه بن ماری میگویند . مثال: محتوی ظرف غذا را در ظرف آبی قرار داده و آن را روی حرارت اجاق گاز قرار میدهیم تا آب آرام آرام بجوشد و غذای سرد به این وسیله گرم شود و این بهترین و بهداشتی ترین روش برای گرم کردن غذاو حل کردن شکلات می باشد.

آرایشی مناسب برای عکس گرفتن!

آرایشی مناسب برای عکس گرفتن!
 


 

اگر فقط به این دلیل از دوربین عکاسی فراری هستید که در عکس ها زیبا و جذاب به نظر نمی رسید، این مقاله را دنبال کنید تا به شما بگویم راه حل مشکل شما چیست...
 
فارغ التحصیلی ، ازدواج ، تعطیلات؛ عکس ها پشت سر یکدیگر.
 اگر فقط به این دلیل از دوربین عکاسی فراری هستید که در عکس ها زیبا و جذاب به نظر نمی رسید، این مقاله را دنبال کنید تا به شما بگویم راه حل مشکل شما چیست.
 ابتدا، به این فکر کنید که معمولا در چه زمان و چه مکانی مجبور هستید که عکس بگیرید.
اغلب نور فلاش دوربین آرایش چهره شما را بیشتر نشان می‌دهد، پس از فلاش دستی استفاده کنید.یک کرم پودر یا پنکیک خوب و مناسب پیدا کید تا قبل از عکس گرفتن کمی زیر چشم ها و روی بینی تان بزنید تا تیرگی های زیر چشم و قرمزی و براقی بینی تان را بگیرد.
 وقتی در آتلیه عکس می گیرید، نور فلاش ممکن است شما را رنگ پریده نشان دهد ، پس یک کرم پودر و پنکیک خوب اینجاست که به کمک شما می آید. از پنکیک هایی که حاوی دی اکسید تیتانیوم هستند خودداری کنید، چرا که باعث می شوند شما بیشتر رنگ پریده به نظر برسید،‌ از پنکیک هایی استفاده کنید که مایل به صورتی هستند. ( پنکیک هایی که متمایل به رنگ زرد هستند نیز اغلب رنگ طبیعی دارند).
 برای داشتن آرایشی مناسب عکاسی تا آخر مقاله با ما همراه باشید:
 - گلگون کردن گونه ها و چهره شما را زیبا می کند اما ممکن است در عکس زیادی چرب و روغنی به نظر برسید. از مرطوب کننده نیز استفاده نکنید. اگر پوستی چرب دارید،( در قسمت بینی یا پیشانی) می توانید قبل از اینکه پنکیک بزنید چربی صورت تان را با لوسیون ضد چربی بگیرید.
 - از رنگ های گرم در پودر آرایشی تان استفاده کنید. برخلاف عقیده عموم، رنگ های مات در تصویر دیده نمی شوند و اگرپودر مناسبی نزنید پوست شما گچی و بی حالت خواهد بود.
 - اگر یک تاب نیم تنه به تن دارید، رنگ صورت و گردن و بالاتنه تان را با هم چک کنید تا هماهنگ باشند. استفاده از رنگ های برنزه آسان ترین راه برای یکدست کردن پوست شماست.
 - برای فلاش دوربین چهره شما را خراب نکند، از رنگ های بسیار روشن در رژتان استفاده نکنید. همچنین رنگ های پرتلالو و زننده را برای سایه چشم تان انتخاب نکنید. هر دو اینها نور را منعکس کرده و باعث می شوند چهره شما در عکس چرب و روغنی به نظر برسد. البته اگر از سایه چشمی که شاد و براق باشد به مقدار کم استفاده کنید در عکس جلوه خاصی خواهد داشت. اما این سایه ها نباید رنگارنگ باشد.
 - از خط لبی استفاده کنید که همرنگ رژ تان باشد. مراقب باشید وقتی رژتان را می زنید قسمتی از خط لب تان پاک نشود.
 
- یک نفس عمیق بکشید اگر عصبی هستید و استرس دارید، مطمئن باشید این حالت در عکس تان مشخص خواهد شد. بین گرفتن عکس ها، چشمان تان را ببندید و تمرکز کنید و ریلکس باشید.

ادامه مطلب ...

روانشناسی از روی لباس

روانشناسی از روی لباس
 


بیشتر اوقات انتخاب رنگ مشکی نشان دهنده آن است که این افراد انسانهایی رویایی هستند که در فضایی شاعرانه ز ندگی می کنندودر عین حال بسیار دست ودلبازند وتلاش میکنند با هر آنچه دارند به کمک دیگران رفته وگرهی از مشکلات آنها باز کنند.آنها بسیار اجتماعی ظریف وساده پسند هستند.
 
 
لباس های تنگ: افرادی که لباس های تنگ میپوشند عموما افرادی مغرور و زود رنج اند. همچنین افرادی بسیار جذاب هستند.افرادی شایسته و معقول اند.
 
لباس های گشاد: افرادی که لباس های گشاد میپوشند افرادی بخشنده هستند به هیچ وجه حسود نبوده و دوستان زیادی دارند. فداکار و صادق نیز هستند.
 
لباس های تیره: افرادی که لباس های تیره میپوشند عموما افرادی خودخواه بود و بسیار خونسرد هستند به ندرت عصبانی می شوند و و سلیقه ی خوبی در انتخاب لباس دارند.
 

لباس های روشن: افرادی که لباس های روشن میپوشند افرادی فداکار و صادق هستند. افرادی مهربان و شوخ طبع هستند عاشق صلح و صفا و ارامش اند.
 
سبز:انتخاب رنگ سبز برای لباس معمولا نشان دهنده آن است که صاحبان آن ,شخصیتی قوی واراده ای بالا دارند .در تصمیم گیری ها خیلی محکم عمل کرده وتا حدی خود رای ومغرورند .این افراد اعتماد به نفس بالایی دارند ودر کمک به دیگران پیشقدم می شوند.
 
آبی:اکثر آبی پوشها دارای نگاهی عمیق بوده وشخصیتی حساس وشفاف دارند .این افراد به راحتی فکر ونظر خود را به دیگران منتقل می کنند وبه همین نسبت شجاعت وجرات ویژه ای هم از خودشان نشان می دهند . آنها زندگی را زیبا دیده وبیشترین تلاش را برای استفاده بهینه از آن می کنند.
 
مشکی:بیشتر اوقات انتخاب رنگ مشکی نشان دهنده آن است که این افراد انسانهایی رویایی هستند که در فضایی شاعرانه ز ندگی می کنندودر عین حال بسیار دست ودلبازند وتلاش میکنند با هر آنچه دارند به کمک دیگران رفته وگرهی از مشکلات آنها باز کنند.آنها بسیار اجتماعی ظریف وساده پسند هستند.
 
قهوه ای:این افراد سمبل مهربانی ومحبت هستند.برخی روان شناسان می گویند رنگ قهوه ای هر چه تیره تر باشد مهر ومحبت صاحبش بیشتر است.این افراد بسیار خونسردند وتقریبا هر چه را می خواهند به راحتی تصاحب می کنندآنها دربدترین شرایط می توانند بهترین تصمیم ها را اتخاذ کنند.
 
خاکستری:انتخاب رنگ خاکستری نشان دهنده این نکته است که این افراد معمولا شخصییتی آرام وبا اعتماد به نفس دارند .هر چند روان شناسان میگویند افرادی که دل در گرو رنگ خاکستری دارند , دو دسته هستند : یا از شخصیتی عصبی وانقلابی دارند وهمیشه به دنبادل آرامش می گردند .آنها در مجموع انسانهایی سر سخت وسنگین دل هستند .نفوذ کردی برای همیشه در دلشان جای خواهی داشت.
 
سفید:افرادی که لباسهای سفید را دوست دارند انسانهای خوش قلبی هستند وهمیشه به دنبال دوست می گرند.این افراد معمولا از کودکی روی پای خود بزرگ شده ودوست ندارند به دیگران تکیه کنند . در موقعیت های کاری , همیشه در حال ساختن نردبانی برای بالا رفتن از آن هستند , چرا که معتقدند از هر فرصتی باید استفاده کرد.
 
رنگهای روشن:انتخاب این نوع رنگها ,نشان دهنده این است که این افراد بشدت سر شار از انرژی مثبت بوده وعشق و بالندگی را به اطراف خود پخش میکنند . دیدار با این افراد ,اگر چه ممکن است همیشه خوشایند نباشد,اما بازگیری انرژی مثبت وسازنده از آنها می تواند بقیه روز را برای شما زیباتر ,دلچسب تر وقابل تحمل تر سازد.

حکمت و رحمت

حکمت و رحمت
پیر مرد تهی دست، زندگی را در نهایت فقر و تنگدستی می گذراند و با سائلی برای زن و فرزندانش قوت و غذائی ناچیز فراهم می کرد.

از قضا یک روز که به آسیاب رفته بود، دهقان مقداری گندم در دامن لباس اش ریخت و پیرمرد گوشه های آن را به هم گره زد و در همان حالی که به خانه بر می گشت با پروردگار از مشکلات خود سخن می گفت و برای گشایش آنها فرج می طلبید و تکرار می کرد : ای گشاینده گره های ناگشوده عنایتی فرما و گره ای از گره های زندگی ما بگشای.

پیر مرد در حالی که این دعا را با خود زمزمه می کرد و می رفت، یکباره یک گره از گره های دامنش گشوده شد و گندم ها به زمین ریخت او به شدت ناراحت شد و رو به خدا کرد و گفت :

من تو را کی گفتم ای یار عزیز

کاین کره بگشای و گندم را بریز

آن گره را چون نیارستی گشود

این گره بگشودنت دیگر چه بود ؟!

پیر مرد نشست تا گندم های به زمین ریخته را جمع کند ولی در کمال ناباوری دید دانه های گندم روی همیانی از زر ریخته است !پس متوجه فضل و رحمت خداوندی شد و متواضعانه به سجده افتاد و از خدا طلب بخشش نمود...

 سخن روز : تو مبین اندر درختی یا به چاه    تو مرا بین که منم مفتاح راه ( مولانا)

خانـم ها نیـازمند چـه جـملاتی هستنـد !

خانـم ها نیـازمند چـه جـملاتی هستنـد !

( قابـل تـوجه آقـایان ! )

آقایان محترم شاید ندانید که یک جمله ساده چقدر می تواند روی زندگی مشترک تان تاثیر بگذارد و اعتماد همسرتان به شما و زندگی مشترک تان را بیشتر کند. اگر از آن دسته مردهایی هستید که فکر می کنند، جملات اهمیتی ندارد و تنها چیزی که مهم است درون شماست، کاملا در اشتباهید. باید باور کنید که دنیای ذهنی زنان و مردان تفاوت زیادی دارد و اگر می خواهید همسرتان را خوشحال کنید باید به دنیایش وارد شوید و او را به شیوه خودش آرام و شاد کنید.

 تا زمانی که با این احساسات درونی تان جمله ای نسازید و همسرتان را از آنها با خبر نکنید، هیچ اتفاق خوبی در زندگی مشترک تان نخواهد افتاد. اگر هم از اهمیت این جملات باخبرید اما نمی دانید چه بگویید و از کجا شروع کنید، بهتر است از این توصیه ها کمک بگیرید و با دنیای زنان آشناتر شوید.

 چقدر زیبایی

 زن ها دوست دارند ظاهرشان را ستایش کنید و گاهی به آنها بگویید که چه چهره زیبایی دارند. حتی اگر همسر شما واقعا به این زیبایی نباشد از اینکه گمان کند در نظر شما این طور به نظر می رسد، احساس غرور خواهد کرد.

 البته بی گدار به آب نزنید و بدون آنکه برای حرف تان دلیلی داشته باشید او را ستایش نکنید. چون درست در زمانی که به همسرتان می گویید، چقدر زیبا هستی... او دلیل شما را خواهد پرسید و خواهد گفت از چه نظر؟ پس سعی کنید برای این ادعای تان جزئیاتی را هم مطرح کنید و به این فکر کنید، چه چیز در او زیباتر است و بعد سراغ تعریف کردن بروید.

 تو خیلی خاصی

 این که همسر شما بشنود که او فردی بی همتاست و هیچ زن دیگری نمی توانسته شما را به این اندازه خوشبخت کند، یک حس فوق العاده به او می دهد. زن ها دوست دارند، بدانند که با تمامی گزینه های دیگری که شاید همسرشان به آنها برای ازدواج درنظر داشته فرق می کنند و آنها ویژگی هایی دارند که از نظر شوهرشان در هیچ کدام از زن های دور بر هم وجود ندارد.

 شما باید این خاص بودن را به او گوشزد کنید و بگویید که کدام یک از ویژگی های همسرتان بیش از دیگر ویژگی ها، شما را تحت تاثیر قرار داده. این موضوع نه تنها حس خوب مورد توجه قرار گرفتن و قدردانی شما را به او می دهد بلکه باعث می شود که او تمرکز بیشتری روی ویژگی های مثبتش داشته باشد و برای پررنگ کردن شان تلاش کند. زن ها دوست دارند از شوهرشان بشنوند که پر از صفات مثبت هستند و این که همسرشان به دلیل همین صفات به آن ها افتخار می کند.

 با تو بودن بی نظیر است

 زن ها دوست دارند، همسرشان به رابطه ای که دارد افتخار کند و به دلیل آرامشی که در این رابطه دارد هم از آن ها قدردانی کند. این قدردانی ممکن است به شکل های مختلفی صورت بگیرد. مثلا وقتی مردی زودتر از سر کار می آید و به همسرش می گوید، دوست داشتم امروز بیشتر کنار تو باشم یا این که دوست دارم وقتم را بیشتر با تو بگذرانم و باقی مانده کارهایم را هم کنار تو انجام دهم می تواند یک حس فوق العاده را در زنان ایجاد کند.

 با شنیدن این قدردانی ها زن برای بیشتر درک کردن همسرش تلاش خواهد کرد و برای این که همسرش در ساعات بیشتری که در خانه است آرامش داشته باشد و این اتفاق را تکرار کند، مصمم تر خواهد شد. آن ها از این تصور که مردشان دوست دارد ساعتی از روز را تنها کنار او و تنها برای استفاده از وقت ۲نفره شان مشخص می کند بیش از هر چیزی خوشحال می شوند.

 دوستت دارم

 اگر می خواهید همسرتان از این که دوستش دارید مطمئن شود چاره ای جز گفتن این حرف ندارید اما مهم تر از گفتن این حرف ها عملکرد شماست. زن ها دوست دارند عشق تان را با کارهای تان نشان دهید. دادن یک شاخه گل، یک هدیه بی مناسبت، پیامک های احوالپرسی طول روز و خیلی کارهای ساده دیگر می تواند تاثیر خاصی روی رابطه شما بگذارد و این زندگی را در چشم همسرتان افتخار آمیزتر کند.

 اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود، شما باید مراقب تمام حرف هایی که میان تان رد و بدل می شود باشید و فکر نکنید کلمات تاثیر چندانی ندارند. مهم تر از همه این که باید مراقب قول هایی که به همسرتان می دهید باشید. گرچه پاسخ مثبت شما به خواسته های همسرتان می تواند او را خوشحال کند اما عمل نکردن به وعده های کوچک و بزرگ تان مشکل را چند برابر خواهد کرد و تاثیری منفی روی نگاه همسرتان به شما و رابطه خواهد گذاشت.

 متاسفم

 برای زن ها مهم ترین اتفاقی که می تواند بعد از یک دعوا یا دلخوری پیش بیاید، شنیدن عذرخواهی مردشان است. آن ها دوست دارند تاسف واقعی شما را ببینند و بعد از این دلخوری ها مورد دلجویی قرار گیرند. غرورتان را کنار بگذارید و اگر اشتباه کرده اید قبل از توضیح دادن دلایل تان از او عذر خواهی کنید.

 اینکه شما بدون گفتن این که پشیمانید شروع به توضیح دادن و دلیل تراشی کنید می تواند ناراحت کننده ترین واکنش بعد از دعوا برای یک زن باشد. پس اگر نمی خواهید اوضاع را از این که هست خراب تر کنید با یک جمله ای که از ته دل می گویید همه چیز را رو به راه کنید؛ بگویید: ببخشید و متاسفم!

 همه چیز را درست می کنم

 حتی اگر یک سوپرمن نباشید باید بتوانید به همسرتان اطمینان دهید که همه چیز تحت کنترل است و تا زمانی که در کنارش هستید نمی گذارید زندگی تان را چیزی تهدید کند. گرچه شما با رفتارهای تان باید این اطمینان را در او ایجاد کنید اما در لحظاتی که او از ته دل غمگین است و احساس اضطراب می کند باید این جمله جادویی را به کار ببرید و به او آرامش دهید.

 اگر فکر می کنید فراهم کردن امکانات زندگی برای شاد کردن همسرتان کافی است اشتباه می کنید. ایجاد احساس آرامش و اطمینان و گاهی بیان کردن این جملات او را بسیار آرام تر و اعتمادش به زندگی مشترک تان را هم بیشتر خواهد کرد.

 بیا صحبت کنیم

 اگر همسرتان مدتی است که ناراحت یا پریشان است اما توضیحی در این مورد به شما نمی دهد، باید خودتان پیش قدم شوید. شاید او مشکل بزرگی دارد که گفتنش برایش آسان نیست و شاید هم منتظر جرقه ای از طرف شماست. یادتان نرود که هیچ ناراحتی بی دلیل نیست و این که شما از کنار این پریشانی ها بگذرید و آن ها را جدی نگیرید، می تواند همسرتان را ناراحت تر از آنچه هست کند و حتی گاهی زندگی مشترک تان را هم زیر سوال ببرد.

 پس بعد از هر دلخوری که بین تان پیش می آید یا حتی زمانی که می بینید رفتار همسرتان تغییر کرده اما دلیلش را نمی دانید، به او پیشنهاد گفت وگو دهید و حتی اگر از این گفت وگو طفره رفت برایش توضیح دهید که شنیدن حرف ها و احساساتش چقدر برای شما اهمیت دارد و چقدر برای بهتر کردن زندگی مشترک تان اشتیاق دارید.

ادامه مطلب ...

طرز تهیه خوراک مرغ و برنج رژیمی

طرز تهیه خوراک مرغ و برنج رژیمی

 آب گوشت یا مرغ 1 فنجان
 سس سویای کم نمک 2 قاشق سوپخوری
 زنجبیل خرد شده 1 قاشق سوپخوری
 سرکه ی برنج یا خرما 2 قاشق چایخوری
 شکر 2 قاشق چایخوری
 کنسانتره ذرت 2 قاشق چایخوری
 روغن زیتون 2 قاشق سوپخوری
 سینه ی مرغ بدون پوست و استخوان 1/5 پوند
 موسیر پوست کنده شده و قطعه شده 2 عدد
 برنج گلستان( پخته شده و سرخ شده )2 فنجان
 کلم بروکلی بخارپز شده 1 بوته

 در یک کاسه متوسط سس سویا و آب گوشت و سرکه و زنجبیل و شکر را مخلوط کرده و کنار بگذارید.
 در یک ماهی تابه نچسب روغن را با درجه متوسط داغ کنید. مرغها را حدود 6 دقیقه درون روغن بپزید و بعد آنرا کنار گذاشته و گرم نگهدارید.

 در یک قابلمه ی نچسب دیگر مخلوط آب گوشت را بریزید و بگذارید جوش بیاید سپس مرغ و موسیرها را داخل آن بریزید آب گوشت باید روی مرغها را بگیرد. بگذارید به مدت 1 تا 2 دقیقه بجوشد.
 غذا آماده است و ‌می‌توانید مرغها را با برنج آب پز و سرخ شده و کلم بروکلی آب پز سرو کنید.

جملات پشت کامیونی!

جملات پشت کامیونی!

 
آب رادیاتور ماشین بخور محتاج نامردان نباش!
 _____________________
آدم دیوانه را بنگی بس است خانه پرشیشه را سنگی بس است!
 _____________________
اتوبوس من غصه نخور،منم یه روز بزرگ میشم!(ژیان)
 _____________________
اگر از عشقت نکنم گریه و زاری
به جهنم که مرا دوست نداری!
 _____________________
اگه الله کند یاری
چه اف باشد چه سوسماری!
 _____________________
اگر خواهی بمیری بی بهانه
بخور ماست و خیار و هندوانه!
 _____________________
ای بلبل اگر نالی من با تو هم آوازم
تو عشق گل داری،من عشق گل اندامی!
 _____________________
ای روزگار
با ما شدی ناسازگار!
 _____________________
بپر بالا که گیر نمیاد!
 _____________________
باغبان در را مبند من مرد گلچین نیستم
من خودم گل دارم و محتاج یک گل نیستم!
 _____________________
بحث30یا30 ممنوع!
 _____________________
بخور و بخواب کارمه
الله نگهدارمه!
 _____________________
به مادرت رحم کن کوچولو!
 _____________________
تا جام اجل نکرده ام نوش
هرگز نکنم تو را فراموش!
 _____________________
تا سگ نشوی کوچه و بازار نگردی
تا کوچه و بازار نگردی نشوی گرگ بیابان!
 _____________________
 تاکسی نارنجی
از من نرنجی!
 _____________________

 
 تجربه نام مستعاری است که بر خطاهای خود میگذاریم!
 _____________________
جهان باشد دبستان و همه مردم دبستانی
چرا باید شود طفلی ز روز امتحان غافل؟!!
 _____________________
داداش مرگ من یواش
امان از دست گلگیر ساز و نقاش!
 _____________________
درخت مکر زن صد ریشه دارد
فلک از دست زن اندیشه دارد!
 _____________________

در طواف شمع می گفت این سخن پروانه ای
سر پیچ سبقت نگیر جانا مگر دیوانه ای!
 _____________________
 دلبرا دل به تو دادم که به من دل بدهی
دل ندادم که به من ساندوچ و دلمه دهی!
 _____________________
دنبالم نیا آواره میشی!
 _____________________
 دنیا همه هیچ و اهل دنیا همه هیچ
ای هیچ تر از هیچ تو بر هیچ مپیچ!
 _____________________
 دودوتا هفتا کی به کیه!
 _____________________
رود می رود اما ریگذارش می ماند!
 _____________________
 زندگی بدون عشق مثل ساندویچ بدون نوشابه هست!
 _____________________

زندگی بدون عشق مانند شلوار بدون کش هست!
 ____________________
«zoor nazan farsi neveshtam»
 _____________________
ژیان عشقت مرا بیچاره بنمود
ز شهر و خانه ام آواره بنمود!
 _____________________
 سر پایینی نوکرتم
سر بالایی شرمندتم(ژیان)
 _____________________

شب و روز رانندگی در جاده ها کار من است
از خطر باکی ندارم جون خدا یار من است!
 _____________________
 شو همره بلبل بلب هر مهوش!
(اینو برعکس هم که بخونی همین میشه)
 _____________________
عشق میکروبی است که از راه چشم وارد می شود و قلب را عاشق می کند!
 _____________________
قربان وجودی که وجودم ز وجودش بوجود آمده است!
 _____________________
کوه از بالا نشینی رتبه ای پیدا نکرد
جاده از افتادگی از کوه بالا میرود!
 _____________________
گاز دادن نشد مردی
عشق آن است که بر گردی!
 _____________________
گدایان بهر روزی طفل خود را کور می خواهند
طبیبان جملگی خلق را رنجور می خواهند!
تمام مرده شویان راضیند بر مردن مردم
بنازم مطربان را که خلق را مسرور می خواهند!
 _____________________

گلگیرم ولی گل نمیگیرم!
 _____________________
 نوکرتم ننه!
 _____________________
یه بار پریدی موتوری دو بارپریدی موتوری آخر می افتی موتوری!
 _____________________
 گرگی که مرا شیر دهد میش من است
بیگانه اگر وفا کند خویش من است

تمرین های خانگی برای تناسب اندام

تمرین های خانگی برای تناسب اندام
 

 
جمع شدن چربی در نواحی احاطه کننده خط کمری یک مشکل رایج در افراد است. متاسفانه انجام حرکات پیچشی پهلو اثر چندانی در کم کردن چربی دور کمر ندارد. برای اینکه این چربی ها را بسوزانید، باید تمام بدنتان را لاغر کنید، بعد با انجام تمرین هایی عضلات مایل شکمی را تقویت کنید. برای تقویت این عضلات باید آنها را با تمرین های مقاومتی به کار اندازید. بهترین راه برای این کار انجام تمرین های تبرزنی و پلانک (plank) و رژیم غذایی متعادل است. در ادامه دو نوع حرکت پلانک را توضیح می دهیم.
 
 
● پلانک عادی
 
این حرکت ایزومتریک، همه عضلات تنه را تقویت و به متناسب شدن میان تنه کمک می کند. روی شکم دراز بکشید، آرنج هایتان باید نزدیک بدنتان و به طور مستقیم زیر شانه ها قرار داشته باشد. کف دست ها را روی زمین بگذارید.
 
عضلات شکمی تان را به کار اندازید و آهسته پشتتان را از زمین بلند و عضلات تنه و پاهایتان را منقبض کنید تا پشت و پاهایتان در یک خط قرار بگیرند. کمرتان را به پایین نیندازید و لگنتان را به سمت بالا نبرید. در این حالت نفستان را حبس نکنید و به نفس کشیدن ادامه دهید و برای ۱۵ ثانیه یا بیشتر این وضعیت را حفظ کنید.
 
● پلانک دینامیک
 
این حرکت پیشرفته را فقط پس از اینکه در انجام پلانک عادی مسلط شدید، امتحان کنید. با تکیه دادن قفسه سینه و ساعدهایتان روی توپ ورزشی، وزنتان را روی آن بیندازید.
 
پاهایتان را مستقیم نگه دارید، پنجه پاهایتان را روی زمین تکیه دهید و عضلات شکمتان را منقبض کنید تا تعادلتان حفظ شود. بعد وزنتان را روی پای چپتان بیندازید و در حالی که زانوی راستتان را خم می کنید، پای راست را بلند کنید تا با توپ تماس پیدا کند. آهسته به وضعیت شروع بازگردید و این حرکت را تکرار کنید. بعد پاهایتان را عوض کنید.
 

● گرم کردن بدن در کمردرد
 
اگر دچار کمردرد هستید، پیش از انجام تمرین هایی که تا به حال دستورالعمل انجام آنها را گفته ایم، باید با تحت کشش قرار دادن عضلات لگن، به اصطلاح خودتان را گرم کنید. برای این کار عضلات خم کننده ای که روی بخش پایینی کمر عمل می کنند، به کار بیندازید. روی یک پا زانو بزنید و زانو و ساق پای دیگرتان را در عقب روی زمین تکیه دهید. پاهایتان باید موازی هم باشد، دست ها را روی زانوی خم شده قرار دهید، لگن را به سمت جلو پایین بیاورید و در عین حال بالا تنه تان را مستقیم نگه دارید. تنه را نباید به جلو خم کنید. ۳۰ ثانیه به این حالت بمانید و بعد پاهایتان را عوض کنید.
 
● توصیه ای به افرادی که زیاد پشت میز می نشینند
 
ساعت ها نشستن در وضعیت بدنی نامناسب پشت میز، شما را در معرض خطر کمردرد قرار می دهد و درد شانه نیز در میان افرادی که برای ساعت ها باید به جلو خم شوند و به صفحه رایانه نگاه و از دست هایشان برای تایپ استفاده کنند، شایع است. برای پیشگیری، روی میزتان یک تایمر بگذارید تا هر ساعت به شما یادآوری کند باید هنگام نشستن گوش ها، شانه و لگنتان در یک خط قرارگیرند. انجام حرکات کششی لگن و حرکات پاروزنی با نوار مقاومتی نیز به تخفیف دردهای ناشی از کار طولانی مدت در پشت میز کمک می کند.
 
● چند بار تکرار حرکت برای شما مناسب است؟
 
اگر فقط می خواهید قدرتتان افزایش یابد، سه مجموعه حرکت شامل ۶ تکرار برای هر حرکت کافی است. اگر می خواهید حجم و قوام عضلاتتان به طور عمومی افزایش یابد، سه مجموعه حرکت شامل ۸ تا ۱۲ تکرار را باید انجام دهید. اگر دونده ای هستید که می خواهید قدرت عضلانی تان را تقویت کنید، سه مجموعه حرکت شامل ۱۲ یا تعداد بیشتری حرکت با زمان استراحت ۳۰ ثانیه ای در میان آنها لازم است. هرگز هنگام انجام حرکات احتیاط را از دست ندهید و اگر احساس درد و ناراحتی می کنید، با یک متخصص ورزشی مشورت کنید. با توجه به وضع سلامت و میزان آمادگی بدنی تان، ممکن است برخی از تمرین ها برای شما مناسب نباشد.

راه های تقویت موی سر

راه های تقویت موی سر
با توجه به این که مو یک بافت مرده به حساب می آید،برای نظافت و نگهداری از آن وقت، انرژی و پول زیادی صرف می شود.به گزارش سایت «MSN» مو علاوه بر زیبایی بخشیدن ارزش بیولوژیکی دیگری نیز دارد.مو سر را گرم نگه می دارد و به تنظیم دمای بدن نیز کمک می کند.مو مانند ناخن بخشی از پوست را تشکیل می دهد و بیشتر از پروتئین تشکیل شده است.از آن جا که به مراقبت و زیبایی مو اهمیت زیادی داده می شود در این مطلب به چند نکته برای تقویت موی سر و داشتن موهای زیبا، سالم و براق اشاره خواهیم کرد.
 
راه های تقویت موی سر
۱- یکی از راه های تقویت موی سر استفاده ار کتان،پامچال و گل گاوزبان است.روزی یک تا ۳ بار، ۲۵۰ میلی گرم عصاره گل گاوزبان،دانه کتان و یا پامچال بخورید. همه این روغن ها غنی از اسیدچرب امگا۳ مانند اسید gamma-linolenic که برای مرطوب نگه داشتن مو و ناخن ها عالی است.
۲ - اگر می خواهید موهایتان روشن تر به نظر برسد قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید کمی آبلیمو به موهای خود بمالید.
 
۳ - پس از هر بار دوش گرفتن، مقدار موی ریخته شده را کنترل کنید به طور معمول، از ۸۰ تا ۱۲۰ هزار تار مویی که داریم روزی ۵۰ تا ۲۰۰ تار می ریزد. اگر مقدار موی ریخته شده بیشتر بود، به پزشک مراجعه کنید. احتمال دارد که شروع عفونت پوست سر و کچلی باشد و در موارد نادری نیز می تواند کمبود ماده مغذی دلیل ریزش مو باشد.
 
۴-یکی دیگر از راه های تقویت موی سر استفاده از آواکادو است،بدین صورت که یک آواکادوی رسیده و له شده را با یک عدد تخم مرغ مخلوط کنید و به موهای خیس بمالید.این میوه غنی از ویتامین، اسید چرب طبیعی و ماده معدنی است که درخشش مو را برمی گرداند.بگذارید این مخلوط حداقل ۲۰ دقیقه روی موها بماند و سپس چند بار بشویید. برای موهای آسیب دیده، هفته ای یک بار و برای موهای سالم ماهی یک بار این کار را تکرار کنید.
۵ - قبل از مصرف ژل مو، چند قطره عطر محبوب خود را به آن اضافه کنید تا موهای شما خوشبو نیز شود.
 


 
راه های تقویت موی سر
۶ -از راه های دیگر تقویت موی سر استفاده از روغن استوقدوس است.می توانید با افزودن ۲۰ قطره طبیعی روغن استوقدوس در ۲۳۶ میلی لیتر در شامپوی رقیق شده در ۱۱۸ میلی لیتر آب شامپوی گیاهی درست کنید.
۷ - برای ایجاد تعادل در میزان PH پوست سر یک سهم سرکه سیب را با ۲ سهم آب ولرم مخلوط و استفاده کنید تا رنگ قرمز موی شما آشکار شود. مخلوط سرکه را به خوبی به مو و پوست سر ماساژ دهید و بگذارید خشک شود و سپس طبق معمول شست وشو دهید.
 
۸ - برای تقویت پروتئین موی سر، یک عدد تخم مرغ را با کمی شامپو مخلوط کنید و برای ۵ دقیقه ماساژ دهید و سپس خوب بشویید.

 
۹- از راه های دیگر تقویت مو استفاده از روغن های گیاهی است.روغن زیتون، بادام شیرین و جوجوبا، برای موها بسیار مفید است. برای موهای ضخیم روغن نارگیل مناسب است. موها را کمی نمناک کنید و سپس کاملا با روغن بپوشانید. کلاه پلاستیکی و سپس حوله گرم را برای نیم ساعت روی موها قرار دهید و طبق روال معمول با شامپو بشویید.
۱۰ - برای جلوگیری از موخوره، برای چند دقیقه به آرامی حوله را دور موهای خیس قرار دهید تا رطوبت جذب شود.
 
۱۱ - موهای سفید را که نسبت به رنگ های دیگر سریع تر کدر، خشک و کثیف می شود، هر روز با شامپو بشویید.

 
۱۲ - بین هر دفعه رنگ زدن مو حداقل ۴ هفته و بین هر های لایت و یا لولایت حداقل ۸ هفته فاصله بگذارید.
۱۳-برای تقویت کردن موهای شکننده چند قطره روغن چوب صندل را با چند قطره روغن زیتون و جوجوبا به موها بمالید.
۱۴-برای جلوگیری از خشک شدن مو به خصوص در فصل سرما دستگاه بخور در اتاق خواب قرار دهید.
۱۵ - برای کاهش آسیب به مو، تنها ۹۰ درصد رطوبت مو را خشک کنید. بعضی افراد بر این تصورند که موهای خیس را باید کاملا با سشوار خشک کرد.
 
۱۶ - اگر موهای خود را به شکل دم اسبی جمع می کنید، بهتر است روزی چند ساعت موها را آزاد بگذارید. سعی کنید موها را محکم پشت سر جمع نکنید.
 
۱۷ - تقویت کننده ساده مو را در منزل تهیه کنید. برای داشتن موهای نرم و براق، سس مایونز به موها بمالید و پس از یک ساعت بشویید.۵۶ گرم روغن زیتون، ۵۶ گرم ژل آلوورا را با ۶ قطره روغن رزماری و ۶ قطره روغن چوب صندل مخلوط و استفاده کنید.