گروه اینترنتی جرقه ایرانی

عاشقانه-خبری اس ام اس اهنگ موزیک شعر ادبی بهداشتی خدماتی-خفن-عکس-موبایل

گروه اینترنتی جرقه ایرانی

عاشقانه-خبری اس ام اس اهنگ موزیک شعر ادبی بهداشتی خدماتی-خفن-عکس-موبایل

خوردن انار چه خواصی دارد

خوردن انار چه خواصی دارد

حضرت محمد (ص) فرموده اند: "هرکس انار بخورد، کینه و دشمنی را از خود دور کرده است."

انار اولین بار در شرق ایران یافت شد و بعد به هندوستان، آفریقا، چین، اروپا و آمریکا برده شد.

برای هزاران سال انار به عنوان گنجینه قدرت شناخته می شد. انسان ها برای زیبا تر شدن از این میوه استفاده می کردند. در مصر، مردگان را با انار دفن می کردند.

در چین، هسته انار را شکر می زنند و در جشن عروسی برای خوشبختی عروس و داماد آن را می خورند.

انار جزوی از نشانه و سمبل نجابت در مردم اسپانیا است.

انار سمبل باروری و ازدواج است.

انار به عنوان رنگ برای پارچه استفاده می شود.

حال 12 فایده مهم و اصلی انار را برای شما بیان می کنیم.

1- انار و خاصیت آنتی اکسیدانی

تحقیقات نشان داده است که انار 3 برابر چای سبز، آنتی اکسیدان دارد. لازم به ذکر است که نقش آنتی اکسیدان ها، حفاظت از بدن در برابر استرس ها، آلودگی های شیمیایی و میکروبی، بیماری قلبی و سرطان هاست.

2- انار و قلب و عروق

آب انار جلوی تصلب شرایین و بیماری قلبی را می گیرد.

انار، از کلسترول بد( LDL) در برابر اکسیده شدن محافظت می کند.

آب انار همانند آسپیرین عمل می کند.

آب انار از به هم پیوستن پلاکت های خونی جلوگیری می کند، پس مانع از لخته شدن خون می گردد.

انار موجب کاهش فشار خون بالا می گردد.

آب انار باعث کاهش چربی خون می شود.

تحقیقات نشان داده است که اگر روزی سه چهارم لیوان آب انار بنوشید و این کار را مدت 3 ماه انجام دهید، مقدار اکسیژن بیشتری به قلب می رود و باعث سلامتی قلب می شود.

آب انار، جلوی تخریبات DNA و بیماری های حاصل از تخریب آن را می گیرد.

3- انار و سرطان

آب انار به کاهش خطر سرطان پستان کمک می کند.

انار از سرطان پروستات جلوگیری می کند و یا رشد آن را آهسته می کند.

از سرطان پوست نیز جلوگیری می کند.

4- انار و دیابت

قند موجود در آب انار همانند قند موجود در آب دیگر میوه ها است. از این نظر بیماران مبتلا به دیابت باید در مصرف آن احتیاط کنند و در این مورد با پزشک خود مشورت کنند.

5- انار و کلیه

انار، از بی نظمی و اختلال در کار کلیه ها می کاهد و به طور کلی ادرارآور است.

6- انار و بیماری آلزایمر

افرادی که در هفته 2 لیوان یا بیشتر آب انار می نوشند، احتمال پیشرفت و بروز آلزایمر در آن ها نسبت به افرادی که در هفته نصف لیوان آب انار مصرف می کنند، 76 درصد کمتر است.

7- انار و بیماری های عفونی

انار از تعداد کرم های روده می کاهد.

در هنگام تب، به بیمار، انار یا آب آن را بدهید، چرا که در رفع تشنگی بسیار مفید است.

انار برای گلودرد بسیار مفید است.

شمایی که سرما می خورید، آب انار برای شما دواست.

با نوشیدن آب انار، بیماری های عفونی را از بدن دور کنید.

8- انار و پوست

هسته انار از پیرشدن پوست جلوگیری می کند.

اگر می خواهید جوان بمانید، انار مصرف کنید، زیرا خوردن انار باعث می شود که 6 سال جوان تر به نظر آیید.

9- انار و گوش و چشم و دندان و صدا

انار و عسل برای گوش درد مفید است.

انار و آب انار برای بهبود بینایی و جلوگیری از ضعیف شدن چشم خوب است.

انار از خرابی دندان و لثه جلوگیری می کند.

آب انار برای صدای گرفته و خشن مفید است.

|

10- انار و بارداری

مادران باردار روزانه نصف لیوان آب انار مصرف کنند تا از زود به دنیا آمدن و از صدمات مغزی در نوزاد خود جلوگیری کنند.

انار منبع خوب ویتامین های A ، E، C، B3 و اسید فولیک، پتاسیم و فیبر است.

یک لیوان آب انار، 40 درصد ویتامین C مورد نیاز روزانه بدن را فراهم می کند.

11- انار و یائسگی

انار موجب کاستن استرس و پریشانی ناشی از یائسگی می گردد.

12- انار و کاهش وزن

انار موجب هضم بهتر مواد غذایی می گردد.

آب انار برای بهبود اشتها نیز مفید است.

دقت کنید که آب انار بدون شکر و فاقد فروکتوز( نوعی قند) برای کاهش وزن مفید است.

آب انار تازه بهتر است یا آب انار پاستوریزه یا بسته بندی شده در پلاستیک؟

آب انار تازه که خود فرد می گیرد، بسیار بهتر از آب انار پاستوریزه است. آب انار واقعی دارای ویتامین و املاح است. آب انار حدود 16 درصد نیاز فرد به ویتامین C را تامین می کند و همچنین منبع خوب ویتامین B5 ، پتاسیم و آنتی اکسیدان است.

حرارت زیاد در حین پاستوریزه کردن، موجب از بین رفتن مقداری از مواد مغذی موجود در انار می شود.

به جای داروهای شیمیایی برای سلامت قلب بهتر نیست که از این میوه گرانبها استفاده کنیم؟

پس بیایید از هم اکنون انار را جزو برنامه غذایی روزانه ی خود قرار دهیم.

خدا را یافتی؟ مسافر!

خدا را یافتی؟ مسافر!

کوله ‌پشتی‌اش‌ را برداشت‌ و راه‌ افتاد.رفت‌ که‌ دنبال‌ خدا بگردد و گفت: تا کوله‌ام‌ از خدا پر نشود برنخواهم‌ گشت.

نهالی‌ رنجور و کوچک‌ کنار راه‌ایستاده‌ بود، مسافر با خنده‌ای‌ رو به‌ درخت‌ گفت: چه‌ تلخ‌ است‌ کنار جاده‌بودن‌ و نرفتن؛ و درخت‌ زیرلب‌ گفت: ولی‌ تلخ‌ تر آن‌ است‌ که‌ بروی‌ وبی‌رهاورد برگردی. کاش‌ می‌دانستی‌ آنچه‌ در جست‌وجوی‌ آنی، همین‌جاست.

مسافر رفت‌ و گفت: یک‌ درخت‌ از راه‌ چه‌ می‌داند، پاهایش‌ در گِل‌ است، او هیچ‌گاه‌ لذت‌ جست‌وجو را نخواهد یافت. و نشنید که‌ درخت‌ گفت: اما من‌ جست‌وجو را از خود آغاز کرده‌ام‌ و سفرم‌ را کسی‌ نخواهددید؛ جز آن‌ که‌ باید.مسافر رفت‌ و کوله‌اش‌ سنگین‌ بود. هزار سال‌ گذشت، هزار سالِ‌ پر خم‌ و پیچ، هزار سالِ‌ بالا و پست. مسافر بازگشت رنجور و ناامید. خدا را نیافته‌ بود، اما غرورش‌ را گم‌ کرده‌ بود.

به‌ ابتدای‌ جاده‌ رسید. جاده‌ای‌ که‌ روزی‌ از آن‌ آغاز کرده‌ بود. درختی‌ هزار ساله، بالا بلند و سبز کنار جاده‌ بود. زیر سایه‌اش‌ نشست‌ تا لختی‌ بیاساید. مسافر درخت‌ را به‌ یاد نیاورد. اما درخت‌ او را می‌شناخت. درخت‌ گفت: سلام‌ مسافر، در کوله‌ات‌ چه‌ داری، مرا هم‌ میهمان‌ کن. مسافر گفت: بالا بلند تنومندم، شرمنده‌ام، کوله‌ام‌ خالی‌ است‌ و هیچ‌ چیز ندارم.

گفت : هیچ‌ چیز ندارم.

درخت‌ گفت: چه‌ خوب، وقتی‌ هیچ‌ چیز نداری، همه‌ چیز داری.اما آن‌ روز که‌ می‌رفتی، در کوله‌ات‌ همه‌ چیز داشتی، غرور کمترینش‌ بود، جاده‌ آن‌ را از تو گرفت. حالا در کوله‌ات‌ جا برای‌ خدا هست و قدری‌ از حقیقت‌ را در کوله‌ مسافر ریخت. دست‌های‌ مسافر از اشراق‌ پر شد و چشم‌هایش‌ از حیرت‌ درخشید و گفت: هزار سال‌ رفتم‌ وپیدا نکردم‌ و تو نرفته‌ای، این‌ همه‌ یافتی! درخت‌ گفت: زیرا تو در جاده‌ رفتی‌ و من‌ در خودم ، و پیمودن‌ خود، دشوارتر از پیمودن‌ جاده‌هاست .

این داستان ترجمه ای است از حدیث شریف امیرالمومنین علیه السلام "من عرف نفسه فقد عرف ربه" آن کس که خود را شناخت به تحقیق که خدا را شناخته است.

دنیا تو را با سرگرمی های باطل نفریبد و مغرور نسازد، چرا که سرگرم

دنیا تو را با سرگرمی های باطل نفریبد و مغرور نسازد، چرا که سرگرمی ها پایان می یابد و گناهش بر تو باقی می ماند.

«حضرت علی علیه السلام»

در عجبم از مردمی که خود زیر شلاق ظلم و ستم زندگی می کنند،و بر حسینی می گریند که آزادانه زیست.

"دکتر علی شریعتی"

حسین بیشتر از آب تشنه لبیک بود اما افسوس که به جای افکارش زخمهای تنش را نشانمان دادند و بزرگترین درد او را بی آبی معرفی کردند

"دکتر علی شریعتی"

بیا قایم باشک بازی کنیم و در پی یکدیگر بگردیم

اگر در دلم پنهان شوی . یافتنت برایم دشوار نیست

ولی اگر در لاک خویش پنهان شوی تلاش دیگران برای یافتن بیهوده خواهد بود

"جبران خلیل جبران"

خطاست اگر بیندیشیم عشق حاصل مصاحبت دراز مدت و با هم بودنی مجدانه است

عشق ثمره ی خویشاوندی روحی است و اگر این خویشاوندی در لحظه ای تحقق نیابد

در طول سالیان و حتی نسل ها نیز تحقق نخواهد یافت

"جبران خلیل جبران"

انسانیت حد و مرزی نمیشناسد ..قبل از آنکه دارای هویت زن و یا مرد بودن باشیم ...انسانیم ..و تکلیف آدمیت از جنسیت بالاتر است...همدیگر را به این نام بشناسیم مقام بالاتری داریم

"دکتر علی شریعتی"

سالخوردگان و افراد با تجربه مشورت کنید که چشمهایشان ، چهره ی سالها را دیده و گوشهایشان ، نوای زندگی را شنیده است

"جبران خلیل جبران"

دنیا به امید برپاست و انسان به امید زنده است

"دهخدا"

دوست داشتن کسی که لایق دوست داشتن نیست اسراف محبت است

"دکتر علی شریعتی"

برای آنکه به طریق خود ایمان داشته باشیم ، لازم نیست ثابت کنیم که طریق دیگران نادرست است . کسی که چنین می پندارد ، به گامهای خود نیز ایمان ندارد

"پائولو کوئلیو"

هرگز لبخند را ترک نکن حتی وقتی ناراحتی، چون هر کسی امکان دارد عاشق لبخند تو شود

"گابریل گارسیا مارکز"

شما ممکن است بتوانید گلی را زیر پا لگدمال کنید، اما محال است بتوانید عطر آنرا در فضا محو سازید

"ولتر"

ایوس نباش زیرا ممکن است آخرین کلیدی که در جیب داری قفل را بگشاید

"تروتی ویک"

شریف ترین دل ها دلی است که اندیشه آزار کسان در آن نباشد

"زرتشت"

اس ام اس لاو وطنز 1388

اس ام اس لاو وطنز 1388

+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+

دلم در هر تپش صدبار آواز تومیخواند نمیدانم تو هم یاددل ما میکنی یا نه

+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+

اگر دنیا پر از عاشق نباشه تو این دنیا دل صادق نباشه همون بهتر که این دنیا نباشه زمین و اسمون یکجا برات فناشه

+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+

ای *عزیزم* فصل کوچ *پرستو*ها رسید همشون رفتند یکیشون موندهرکاری کردند با اونانرفتچراشو پرسیدند:نگفت وقتی همشون رفتند*پرستو*رفت از زیر کاه جسد یه *پرستو*رو در اورد و گریست در حال گریه بود شکارچی سر رسید و اونوکشت...

+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+

دلتنگم و دیادر تو درمان من است بی رنگ رخت زمانه زندان من است

+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+

در انتظار دیدنت به دشت غم  نشسته ام رها نکن دل مرا بیا که در شکسته ام

+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+

بی تو کوه آب شد نه دریا خشک شده نه کار جهان لنگ شده نه بین زمین و اسمون جنگ شده اما من برات فدا شدم ...

+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+

ای عزیزم*شب گر رخ *مهتاب*نبیند سخت است لب تشنه اگر اب نبیند سخت است ،ما عاشق و دلباخته توئیم،*عزیزم*جان دلباخته گر رخمعشوق نبیند سخت است

+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+

در سرزمین غربت مردن چه سود داید؟با مردمان بی دل گفتن چه سود است؟باآسمان خسته با ابر دلشکسته  با درد ریشه بسته چه سود است؟بودم به عمری به عشق*عزیزم*در این بیابان وقتی که دلبری نیست ماندن چه سود است؟

+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+

دردرگه عشق کنم از نو شکایت گویند که کشت مرا دو چشمان سیاهت در هرنگهت مستی صد جام شراب است  چشمانتو میخانه دلها خراب است

+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+

دارمت دوست ای *عزیزم*به حدی که خدا میداندفاین گفته فقط باد*صبا*میداند،مهرت ای دوست زمانی زدلم پاک شود که پیکرم زیر خاک دفن شود

+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+

میگن خدا به هر کسی به اندازه دلش میده ببین دل من چقدر بزرگه که خداتو رو با غمهات به من داده

+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+

لب فرو بستم و خلوتگه اسرار شدم شعله ای بودم و خاموش به یکبار شدم،خا لب دانه دام است ولبت دام دل است من به حسن رخت ای دوست گرفتار شدم

+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+

کاش بودم تک درختیدر میان قلب تو تا وجودم میوه داد از محبت تو.

+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+

زندگی یعنی بوییدن شقایق دل سوخته عشق،

زندگی یعنی نگاه کردن به آسمان آبی عشق،

زندگی یعنی تلاطم رودخانه محبت و دوستی،

زندگی یعنی زیستن درکنار عشق،

آری زندگی وجود عشق وعشق یعنی وجود زندگی دو عاشق،

دوستت دارم تا وسعتهای بی پایان

+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+

برای مرگ خود یک بهانه میخواهم،

یک بهانه پوچ عاشقانه میخواهم،

از غمی که میدانی با تو بودنم مرگ است،

بی تو بودنم هرگز!

اگر بهانه این باشد،

من بهانه ات میگیرم و عاشقانه میمیرم.

+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+

فکر میکردیم عاشقیهمبچه گیست،

اما حیف که ایت خودتاز اول یک زندگیست،

زندگی چیزیست شبیه یک حباب ،

عشق آبادیه زیبایی در سراب،

فاصله با آرزوهامان چه کرد،

کاشمیشد در عاشقی هم توبه کرد.

+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+88+

با تشکر از حظور شما دوستان عزیز

مدلهای مختلف دختر

مدلهای مختلف دختر

1.مدل جنتلمن( از نوع woman): خدا رو شکر بین این همه مدلای عجیب و غریب یه عده از دخترا (که واقعا معدودن) هم هستن که علاوه بر اینکه مد روز وتحصیل کرده هستن خودشونو گم نکردن و فارق ازسرگرمیهای الکی تو زندگی دنبال پیشرفتن.

2.مدل نازنازی:این مدل کارو زندگیشون با دوستا بیرون رفتن و تلفن و چته و تا 50 سالگی تو اتاقشون عروسک نگه میدارن فعالیتهاشونم شامل

خریدن هر چیز مد روزو به باد دادن پولای باباجون هست.

3.مدل اجتماعی:این عده بیشتر شامل دخترای فمینیستیه که عاشق شرکت تو فعالیتهای اجتماعین

ولی وسط همون کارها هم تا یکم کار جدی بشه دادشون در میاد که بابا ما خانومیم این قدر کار سخت بهمون ندین!

4.مدل مرد ذلیل:این مدل که در حال انقراضن عاشق شوهر کردن و بشور بسابن

(به علت کمیاب بودن این مدل نتونستم اطلاعات بیشتری در موردشون پیداکنم).

5.مدل مامانم اینا:این مدل دخترای محبوب مادراشونن و همه کاراشونو با نظر مادرشون انجام میدن خیلیاشونو میشه تو گروه خرخونا که تو پایین توضیح دادم هم پیدا کرد..

6.مدل ضد پسر:این مدل یه جورایی همکارمنن همه فکر و ذکرشون اینه که یه پسرو ضایع کنن و تا یک سال این اتفاق خجسته رو وسه دوست و آشنا تعریف کنن

7.مدل خرخون:این مدل تو زندگی فقط یه کار بلدن اونم درس خوندنه تو بحرشونم که بری میبینی از دیپلم خیاطی بگیر تا گواهینامه زیر دریایی رو گرفتن .ولی پای عمل که برسن هیچی بلد نیسن

8.مدل روشنفکر:این مدل خودشونو عقل کل میدونن و عشق شرکت تو کلاسهای مختلفن از یوگا بگیر تامدیتیشن و ...

9.مدل سرگردون:خانومای عزیزی که این مطلبو خوندین و جزو هیچکدوم نبودین/شما شامل ترکیب هچل هفتی از مدلای بالا هستین که به مدل سرگردون معروفه!

آهنگ جدید محمد رامتین و میعاد با نام باز منو کاشتی

آهنگ جدید محمد رامتین و میعاد با نام باز منو کاشتی

 

دانلود کنید

آهنگ جدید و بسیار زیبا از فرزاد فرزین به نام نم نم بارون

آهنگ جدید و بسیار زیبا از فرزاد فرزین به نام نم نم بارون

 

Nam Name Baroon

آهنگ جدید و بسیار زیبا از محسن به نام آغوش

آهنگ جدید و بسیار زیبا از محسن به نام آغوش

 

Aghoosh

آهنگ جدید و بسیار زیبا از سعید مدرس به نام دنیای وارونه

آهنگ جدید و بسیار زیبا از سعید مدرس به نام دنیای وارونه

لینک مستقیم

میکس جدید و بسیار زیبای DJ Persia به نام تو با من چه کردی که میک

میکس جدید و بسیار زیبای DJ Persia به نام تو با من چه کردی که میکسی از (اندی - ناهید - مهرشاد - کامران و هومن و سعید محمدی

دانلود با کیفیت

حاتم را پرسیدند که :« هرگز از خود کریمتر دیدی؟»

حاتم را پرسیدند که :« هرگز از خود کریمتر دیدی؟»

گفت : بلی، روزی در خانه غلامی یتیم فرودآمدم و وی ده گوسفند داشت.

فی الحال یک گوسفند بکشت و بپخت وپیش من آورد و مرا قطعه ای از آن خوش آمد ، بخوردم .

گفتم : « والله این بسی خوش بود.»

غلام بیرون رفت ویک یک گوسفند را می کشت وآن موضع (قسمت) را می پخت وپیش من می آورد. و من ازاین موضوع آگاهی نداشتم.

چون بیرون آمدم که سوار شوم دیدم که بیرون خانه خون بسیار ریخته است پرسیدم که این چیست؟

گفتند : وی (غلام) همه گوسفندان خود را بکشت (سر برید) .

وی را ملامت کردم که : چرا چنین کردی؟

گفت : سبحان الله ترا که مهمان من بودی چیزی خوش آید که من مالک آن باشم و در آن بخیلی کنم؟

پس حاتم را پرسیدندکه :« تو در مقابله آن چه دادی؟»

گفت : « سیصد شتر سرخ موی و پانصد گوسفند.»

گفتند : « پس تو کریمتر از او باشی! »

گفت : « هیهات ! وی هرچه داشت داده است و من آز آن چه داشتم و   از بسیاری ؛ اندکی بیش ندادم.»

بهارستان جامی

آیا می دانید که چگونه باید از سرو صدای رایانه خود بکاهید؟

آیا می دانید که چگونه باید از سرو صدای رایانه خود بکاهید؟

کم کردن سرو صدای رایانه می تواند خیلی سخت باشد، زیرا بیشتر صداها ناشی از دو قطعه اصلی مانند هاردیسک و فن سیستم می باشد.در هر صورت توصیه می شود موارد زیر را مورد توجه قرار دهید: - سیستم را در محل مناسب قرار دهید. سعی کنید به نور محیط، میز رایانه و گرمای اتاق اهمیت بیشتری قرار دهید.

- پیچ ها را سفت کنید. اگر کیس به خوبی بسته نشده باشد می تواند ایجاد سروصدای زیادی کند. اسلات ها را چک و کابل ها را محکم کنید.

- فن سیستم را چک کنید: یکی از کارهایی که سرو صدا را کاهش می دهد اطمینان از سلامت فن باشد.

- هارددیسک یکی از عوامل سروصدای سیستم: چرخش یا دوران هارددیسک به خودی خود ایجاد سروصدا می نماید برای این کار می توانید از عایق های صوتی استفاده نمایید.

مانند یک جعبه پلاستیکی که می توانید هارد خود را درون آن قرار دهید و این جعبه باعث می شود صدای هاردیسک منتشر نشود. بهتر است هر چند وقت یک بار هارد خود را Defrag کنید. این کار سرعت دسترسی به فایل ها را بیشتر کرده و باعث بهره وری سیستم می شود.

زمانی که هارد شما در حال خواندن و نوشتن است و سروصدا می کند نمایانگر این است که رم سیستم شما پایین می باشد و احتیاج به ارتقا دارد در این صورت ویندوز اقدام به نوشتن اطلاعات اضافی بر روی هاردیسک می کند. بنابر این بهتراست رم سیستم خود را ارتقا دهید.

شبی از پشت یک تنهایی نمناک و بارانی

شبی از پشت یک تنهایی نمناک و بارانی

تو را با لهجه ی گلهای نیلوفر صدا کردم

تمام شب برای با طراوت ماندن باغ قشنگ آرزوهایت دعا کردم

پس از یک جستجوی نقره ایی در کوچه های آبی احساس

تو را از بین گلهایی که در تنهاییم رویید با حسرت جدا کردم

و تو در پاسخ آبی ترین موج تمنای دلم گفتی            دلم حیران و سرگردان چشمانی است رویایی

و من تنها برای دیدن زیبایی آن چشم

تو را در دشتی از تنهایی و حسرت رها کردم

همین بود آخرین حرفت

و من بعد از عبور تلخ و غمگینت

حریم چشمهایم را بروی اشکی از جنس غروب ساکت و نارنجی خورشید وا کردم

نمیدانم چرا رفتی؟

نمیدانم چرا شاید خطا کردم

و تو بی آنکه فکر غربت چشمان من باشی

نمیدانم کجا؟تا کی؟برای چه؟

ولی رفتی و بعد از رفتنت باران چه معصومانه میبارید

و بعد از رفتنت یک قلب دریایی ترک برداشت

و بعد از رفتنت رسم نوازش در غمی خاکستری گم شد

گنجشکی که هر روز از کنار پنجره با مهربانی دانه برمیداشت

تمام بالهایش غرق در اندوه غربت شد

و بعد از رفتن تو آسمان چشمهایم خیس باران بود

بعد از رفتنت انگار کسی حس کرد من بی تو هزاران باردرهر لحظه خواهم مرد

کسی حس کرد من بی تو تمام هستیم از دست خواهد رفت

و بعد از رفتنت دریا چه بغضی کرد

کسی فهمید تو نام مرا از یاد خواهی برد

من با آنکه میدانم تو هرگز یاد من را با عبور خود نخواهی برد

هنوز آشفته ی چشمان زیبای توام برگرد

ببین که سرنوشت انتظار من چه خواهد شد

و بعد از اینهمه طوفان و وهم و پرسش و تردید

کسی از پشت قاب پنجره آرام و زیبا گفت

تو هم در پاسخ این بی وفایی ها بگو

در راه عشق و انتخاب آن خطا کردم

و من در حالتی ما بین اشک و حسرت و تردید

کنار انتظاری که بدون پاسخ و سردست

و من در اوج پاییزی ترین ویرانی یک دل

میان غصه ایی از جنس بغض کوچک یک ابر

نمیدانم چرا؟ شاید به رسم پروانگی مان باز

برای شادی و خوشبختی باغ قشنگ آرزوهایت دعا کردم

کمک

کمک

غروب یک روز بارانی زنگ تلفن شرکت به صدا در آمد. زن گوشی را برداشت. آن طرف خط پرستار دخترش با ناراحتی خبر تب و لرز سارای کوچکش را به او داد.

زن تلفن را قطع کرد و با عجله به سمت پارکینگ دوید. ماشین را روشن کرد و نزدیکترین داروخانه رفت تا دارو­های دختر کوچکش را بگیرد. وقتی از داروخانه بیرون آمد، متوجه شد به خاطر عجلهای که داشت کلید را داخل ماشین جا گذاشته است.

زن پریشان با تلفن همراهش با خانه تماس گرفت. پرستار به او گفت که حال سارا هر لحظه بدتر میشود. او جریان کلید اتومبیل را برای پرستار گفت. پرستار به او گفت که سعی کند با سنجاق سر در اتومبیل را باز کند. زن سریع سنجاق سرش را باز کرد، نگاهی به در انداخت و با ناراحتی گفت: ولی من که بلد نیستم از این استفاده کنم.

هوا داشت تاریک میشد و باران شدت گرفته بود. زن با وجود ناامیدی زانو زد و گفت: خدایا کمکم کن. در همین لحظه مردی ژولیده با لباسهای کهنه به سویش آمد. زن یک لحظه با دیدن قیافهی مرد ترسید و با خودش گفت: خدای بزرگ من از تو کمک خواستم آن وقت این مرد...!

زبان زن از ترس بند آمده بود. مرد به او نزدیک شد و گفت: خانم مشکلی پیش آمده؟

زن جواب داد: بله دخترم خیلی مریض است و من باید هرچه سریعتر به خانه برسم ولی کلید را داخل ماشین جا گذاشهام و نمیتوام درش را باز کنم.

مرد از او  پرسید آیا سنجاق سر همراه دارد؟ زن فوراً سنجاق سرش را به او داد و مرد در عرض چند ثانیه در اتومبیل را باز کرد..

زن بار دیگر زانو زد و با صدای بلند گفت: خدایا متشکرم

سپس رو به مرد کرد و گفت: آقا متشکرم، شما مرد شریفی هستید.

مرد سرش را برگرداند و گفت: نه خانم، من مرد شریفی نیستم. من یک دزد اتومبیل بودم و همین امروز از زندان آزاد شدم.

خدا برای زن یک کمک فرستادبود، آن هم یک حرفهای! زن آدرس شرکتش را به مرد داد و از او خواست که فردای آن روز حتماً به دیدنش برود. فردای آن روز وقتی مرد ژولیده وارد دفتر رئیس شد، فکرش را هم نمیکرد که روزی به عنوان رانندهی مخصوص در آن شرکت بزرگ استخدام شود.

توی این داستان سه تا نکته قشنگ وجود داشت. اول از همه اینکه زن وقتی دچار مشکل شد از خدا درخواشت کمک کرد. بهتره در همچین مواقعی که با یک مشکل روبهرو میشیم از خدایی که قدرت غلبه بر هر مشکلی رو داره کمک بگیریم. دوم اینکه از هیچ کمکی برای دیگران دریغ نکنیم. مثل اونه مرد. میتونست به عنوان یک رهگذر با اینکه از عهده کمک به اون زن برمیاومد، به راحتی بیتفاوت عبود کنه و از کمک به اون دریغ کنه. اما به اون کمک کرد. ما هم باید یاد بگیریم اگه کمکی به دیگران از دستمون برمیآد، دریغ نکنیم. اما نکته سوم اینکه در جواب خوبی، تشکر یادمون نره. وقتی خدا به ما یک هدیهای میده یا جواب دعای ما رو، نباید خشک و خالی از کنارش عبور کنیم. حداقل کاری که میشه کرد، یک تشکر سادست. و همینطور جواب خوبی دیگران رو هم بدیم.

عشق نیرو می‌دهد،

عشق نیرو می‌دهد،

 عشق زندگی می‌دهد، عشق شهامت و قدرت می‌بخشد. عشق بزرگ‌ترین ودیعه‌ای است که خداوند بزرگ در نهاد بشر به امانت گذاشته است. اگر عشق نبود زندگی هم نبود. کسی که عاشق می‌شود باید خود را برای پرداخت بهای آن عشق آماده سازد که عشق همان‌طور که لذّت و شادکامی در پی دارد، غم و سردرگمی هم به دنبال خواهد داشت. امّا غم عشق چه غم شیرینی است و چه گوارا به ‌کام دل عاشق می‌ریزد حتی اگر دل عاشق را بشکند. زیرا هر چیز شکسته‌اش بی‌خریدار است، مگر دل که شکسته‌اش قیمتی‌تر است و خدایش دوست‌تر دارد.

با خواندن 20 مورد زیر، و موارد دیگر که خودتان اضافه می کنید، خواهید توانست به‌ راه‌هایی دست بیابید که هر چند برخی بسیار ساده و شاید بی اهمیت به ‌نظر می‌رسند، امّا مسیر خوشبختی شما را چندین گام پیش می‌راند :

1- از هر راهی برای ابراز عشق به همسرتان بهره بگیرید.

2- در عذرخواهی کردن از هم سبقت بگیرید.

3- همیشه همدیگر را "عزیزم"، "معشوقم"، "محبوبم" و ... خطاب کنید.

4- همیشه و در همه جا احترامی متقابل را برای یکدیگر قائل باشید.

5- همیشه صبوری و شکیبایی را بکار ببندید.

6- در اماکن عمومی بسیار محتاطانه به ‌همدیگر ابراز عشق کنید.

7- احساساتش را جدی بگیرید و آرزوهایش را به جان بخرید.

در زندگی هیچ لذّتی اصیل‌تر و شیرین‌تر از عشق وجود ندارد

8- بگذارید به اندازه کافی استراحت کند تا آرامش خیال ممکن را بدست آورد.

9- از گفتن کلمه "دوستت دارم" در هیچگاه مضایقه نکنید.

10- از عطر مورد علاقه‌اش استفاده کنید.

11- کمد لباس‌هایش را با اشعار و جملات عاشقانه تزئین نمایید.

12- با او مانند شاهزاده‌ای زیبا برخورد کنید.

13- هر روز به یکدیگر سخنان محبت‌آمیز بگویید.

هر کس که عاشق می‌شود باید برای تحمل و چشم‌پوشی خطاهایی

که می‌بیند امّا نمی‌تواند عکس‌العمل نشان دهد، صبور و‌ آرام باشد.

14- هنر برقراری ارتباط دوستانه با همسرتان را بیاموزید. هر چند ممکن است در ابتدا با کمی مشکل مواجه باشید، ولی پس از آن از زندگی لدّت خواهید برد.

15- به قدری در هم غرق شوید تا مسائل و مشکلات زندگی را فراموش کنید.

16- به هر طریق ممکن خستگی را از جسم و روح همسرتان دور کنید.

17- موهای همسرتان را با دستانتان آرایش کنید.

18- در تمام لحظاتی که در کنار هم هستید به او ابراز عشق کنید و گاهی احساستان را روی یک لیوان شیشه‌ای بنویسید.

19- از عشق‌تان در هر زمان دفاع کنید.

20- روی برف‌هایی که روی زمین باریده است برای هم پیام‌های عاشقانه بنویس