گروه اینترنتی جرقه ایرانی

عاشقانه-خبری اس ام اس اهنگ موزیک شعر ادبی بهداشتی خدماتی-خفن-عکس-موبایل

گروه اینترنتی جرقه ایرانی

عاشقانه-خبری اس ام اس اهنگ موزیک شعر ادبی بهداشتی خدماتی-خفن-عکس-موبایل

عشق را چگونه تفسیر میکنید؟

عشق را چگونه تفسیر میکنید؟ Once a Girl when having a conversation with her lover, asked یک بار دختری حین صحبت با پسری که عاشقش بود، ازش پرسید Why do you like me..? Why do you love me چرا دوستم داری؟ واسه چی عاشقمی؟ I can't tell the reason... but I really like you دلیلشو نمیدونم ...اما واقعا"‌دوست دارم You can't even tell me the reason... how can you say you like me تو هیچ دلیلی رو نمی تونی عنوان کنی... پس چطور دوستم داری؟ How can you say you love me چطور میتونی بگی عاشقمی؟ I really don't know the reason, but I can prove that I love من جدا"دلیلشو نمیدونم، اما میتونم بهت ثابت کنم Proof ? No! I want you to tell me the reason ثابت کنی؟ نه! من میخوام دلیلتو بگی Ok..ok!!! Erm... because you are beautiful, باشه.. باشه!!! میگم... چون تو خوشگلی، because your voice is sweet, صدات گرم و خواستنیه، because you are caring, همیشه بهم اهمیت میدی، because you are loving, دوست داشتنی هستی، because you are thoughtful, با ملاحظه هستی، because of your smile, بخاطر لبخندت، The Girl felt very satisfied with the lover's answer دختر از جوابهای اون خیلی راضی و قانع شد Unfortunately, a few days later, the Lady met with an accident and went in coma متاسفانه، چند روز بعد، اون دختر تصادف وحشتناکی کرد و به حالت کما رفت The Guy then placed a letter by her side پسر نامه ای رو کنارش گذاشت با این مضمون Darling, Because of your sweet voice that I love you, Now can you talk? عزیزم، گفتم بخاطر صدای گرمت عاشقتم اما حالا که نمیتونی حرف بزنی، میتونی؟ No! Therefore I cannot love you نه ! پس دیگه نمیتونم عاشقت بمونم Because of your care and concern that I like you Now that you cannot show them, therefore I cannot love you گفتم بخاطر اهمیت دادن ها و مراقبت کردن هات دوست دارم اما حالا که نمیتونی برام اونجوری باشی، پس منم نمیتونم دوست داشته باشم Because of your smile, because of your movements that I love you گفتم واسه لبخندات، برای حرکاتت عاشقتم Now can you smile? Now can you move? No , therefore I cannot love you اما حالا نه میتونی بخندی نه حرکت کنی پس منم نمیتونم عاشقت باشم If love needs a reason, like now, There is no reason for me to love you anymore اگه عشق همیشه یه دلیل میخواد مثل همین الان، پس دیگه برای من دلیلی واسه عاشق تو بودن وجود نداره Does love need a reason? عشق دلیل میخواد؟ NO! Therefore!! نه!معلومه که نه!! I Still LOVE YOU... پس من هنوز هم عاشقتم True love never dies for it is lust that fades away عشق واقعی هیچوقت نمی میره Love bonds for a lifetime but lust just pushes away این هوس است که کمتر و کمتر میشه و از بین میره Immature love says: "I love you because I need you" "عشق خام و ناقص میگه:"من دوست دارم چون بهت نیاز دارم Mature love says "I need you because I love you" "ولی عشق کامل و پخته میگه:"بهت نیاز دارم چون دوست دارم "Fate Determines Who Comes Into Our Lives, But Heart Determines Who Stays" "سرنوشت تعیین میکنه که چه شخصی تو زندگیت وارد بشه، اما قلب حکم می کنه که چه شخصی در قلبت بمونه

قبل از آرایش بخوانید

قبل از آرایش بخوانید

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

وقتی به بعضی از خانم‌ها به خصوص آنهایی که پوست‌های حساس دارند توصیه می‌کنیم قبل از مصرف هر فرآورده آرایشی آزمایش حساسیت پوستی انجام دهند آنها امتناع می‌کنند و این امر را غیرضروری می‌دانند. شاید اگر واکنش های نامطلوب نسبت به فرآورده‌های آرایشی‌بهداشتی را بشناسید و بدانید استفاده از مواد آرایشی بهداشتی که برچسب تایید وزارت بهداشت ایران ندارند چه عواقبی را ممکن است برایتان داشته باشد، نظرتان عوض شود. توصیه می‌کنم قبل از مصرف بعضی کرم‌ها و لوازم آرایشی مقداری از آن فرآورده‌ها را روی پوست سطح داخلی بازو یا ساعد مالیده و بدون آنکه آن را بشویید منتظر بمانید. اگر قرمزی و خارش مشاهده نشد مصرف آن بلامانع است...

در وهله اول، بروز واکنش‌های ناخوشایند پوستی نسبت به فرآورده‌های بهداشتی‌آرایشی بستگی به دو فاکتور مهم دارد. 1- وضعیت پوست شما. 2- سیستم ایمنی بدن شما.

شایع‌ترین واکنش‌های پوستی شامل اگزمای تحریکی و آلرژیک است که به شکل سوزش، خارش و قرمزی، به وجود آمدن دانه‌های تاول مانند قرمز و گاهی کدر یا تیره شدن پوست بروز می‌کند. اصلی‌ترین عامل ایجادکننده حساسیت، مربوط به حلال‌ها، عطریات و مواد نگهدارنده موجود در بعضی‌ کرم‌ها و مواد آرایشی است. یادتان باشد گاهی این عوارض پس از گذشت مدت‌هاشروع می‌شوند و ممکن است تا مدت‌ها بعد از قطع مصرف آن فرآورده نیز ادامه داشته باشند. دیده شده در مواردی حتی افت فشار خون و تنگی نفس نیز بروز کرده است بنابراین حتی اسپری‌ها و مام‌ها را بهتر است روی ساعد تست کنید. در مواد آرایشی و اقدامات زیبایی ناخن، تغییر رنگ، خشکی و پوسته‌پوسته شدن پوست اطراف ناخن و جداشدگی صفحه ناخن می‌تواند به وجود بیاید. عوارض نادرتر مواد آرایشی به شکل کهیر، حساس شدن پوست به نور آفتاب، آکنه و جوش‌های سر سیاه بروز می‌کند. با این همه، آیا باز هم حاضرید از انجام یک تست راحت و بی‌دردسر امتناع کنید؟!

خیلی از خانم‌ها عادت دارند برای مانیکور و پدیکور ناخن‌هایشان به

خیلی از خانم‌ها عادت دارند برای مانیکور و پدیکور ناخن‌هایشان به آرایشگاه بروند. این کار ضرری ندارد؟

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

آرایش و پرداخت ناخن‌های دست را مانیکور و ناخن‌های پا را پدیکور می‌نامند. متاسفانه بیشتر مانیکورسیت‌ها، کورتیکول ناخن را که اهمیت آن ذکر شد، برداشته و یا به آن آسیب می‌رسانند و این امر می‌تواند به عفونت‌های میکروبی و قارچی ناخن منجر شود. اکثر مشکلاتی که در اثر مانیکورهای حرفه‌ای ایجاد می‌شود به دلیل دستکاری کورتیکول است.

کشکی ترین غذاهای ایرانی

کشکی ترین غذاهای ایرانی

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

هرچه منطقه جغرافیایی که در راه طی می‌کنیم به قسمت‌های ایل نشین نزدیک‌تر می‌شود، غذاهای بومی و سنتی بیشتری را می‌بینیم که کشک به عنوان بخشی از مواد اولیه آن استفاده می‌شود. در ترکیب این غذاها بسته به نوع آن مقادیر متفاوتی از کشک را به کار می‌برند. شاید برای بسیاری از ساکنان غرب کشور کله جوش غذای آشنایی باشد. غذایی که کشک به عنوان ماده اصلی در تهیه آن استفاده می‌شود. استفاده از کشک، سبزی کوهی به خصوص نعناع برای رفع سنگینی آن در هنگام هضم و مقداری پیاز داغ که با هم پخته می‌شوند در مجموع غذای سریع و آسانی را در اختیار شما قرار می‌دهد که از نظر محتوای انرژی و کلسیم جزو غذاهای مغذی به حساب می‌آید. دستور تهیه این غذا را در همین مقاله می‌توانید پیدا کنید...

آش‌ها در همین مناطق غذاهای سنتی دیگری هستند که کشک در ترکیب آنها به کار می‌رود. استفاده از کشک در هنگام مصرف انواع آش‌هایی که به خصوص ترکیب اصلی آنها را گندم و بلغور آن تشکیل می‌دهد زیاد دیده می‌شود.

در واقع در مناطق سردسیر که آش‌ها تقریبا غذای ثابت زمستانی آنها هستند کشک مصرف فراوانی دارد. این مناطق چنانچه قبلا هم گفته شد از جمله مناطقی است که عشایر دامدار بخش اصلی جمعیت آنها را تشکیل می‌دهد.

شاید در بین این آش‌ها پر مصرف ترین و شناخته شده ترین آنها همان آش رشته است که در تمام ایران آن را می‌شناسند و از آن استفاده می‌کنند. آش‌هایی مانند آش کشک هویج، آش کشک بادمجان، آش کشکک،آش کاچی،.... از جمله این آش‌ها هستند.

غذاهای دیگری مثل کشک چغندر که آن را با لبوی قطعه قطعه شده و کشک درست می‌کنند هم در مناطق خاصی از کشور مصرف می‌شوند.

به طور قطع مشهورترین غذایی که با کشک تهیه می‌شود، کشک بادمجان است. در فرهنگ لغت فارسی کشک بادمجان را چنین تعریف کرده اند:

کشک و بادمجان، کشکه بادمجان، کشک و بادمجان. طعامی است که از بادنجان سرخ کرده در روغن و دوغ کشک که بر آن ریخته می‌شود، تهیه می‌گردد.

روش‌های مختلفی برای پخت کشک بادمجان استفاده می‌شود که به یکی از آنها اشاره می‌کنیم.

کشک و بادمجان با کشک اضافه

من همیشه عاشق بادمجان سرخ شده بودم. اما با توجه به اینکه بادمجان سرخ شده سرشار از روغن است، مدت‌هاست خوردنش را به فراموشی سپرده‌ام اما مامان یک کلک خوب برای اینکه با مقدار کمی روغن بتوان کلی بادمجان سرخ کرد یادم داد. امروز این کلک بسیار کارآمد را پیاده کردم و کشک بادمجان مفصلی درست کردم.

کلک خیلی ساده است. یک دانه تخم مرغ را در کاسه ای بشکنید و حسابی به هم بزنید. قبل از سرخ کردن، تخم مرغ را با پشت چنگال روی بادمجان‌ها بمالید و داخل تابه بگذاریدشان.

کم کردن وزن بیش از 500گرم در هفته خطرناک است

کم کردن وزن بیش از 500گرم در هفته خطرناک است

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

مدیر موسسه تغذیه سلامت و توسعه اظهار داشت:90 درصد دیابت های نوع دوم با چاقی مرتبط است که البته می توان با کاهش وزن به بهبود آن کمک کرد.

دکتر ربابه شیخ الاسلام گفت:چاقی منشاء بسیاری از بیماری ها در انسان است و افراد چاق نسبت به دیگران بیشتر در معرض بیماری های قلبی- عروقی ، دیابت ، فشار خون و سرطان قرار دارند.

این متخصص تغذیه افزود : امروزه نقش عوامل اجتماعی موثر بر سلامت در جهان بسیار اهمیت یافته است، بر همین اساس اگر سیاست های غذایی ما به گونه ای تدوین شود که یارانه هایی که به مواد کالری زا تعلق می گیرد کاهش یافته و به سمت مواد غذایی کم کالری هدایت شود قطعا به کاهش چاقی در سطح جامعه کمک می کند.

مدیر موسسه تغذیه سلامت و توسعه در ادامه اظهار داشت: چاقی یکی ازپیامدهای شهر نشینی و کم تحرکی است و متاسفانه افزایش استفاده از فست فودهایی که با سرخ کردن عمیق همراه است و غذاهایی که هرروز چرب تر می شوند به رشد چاقی در کشور دامن می زند.

وی در ارتباط با توزیع جغرافیایی چاقی در کشور گفت:هنوز آمار دقیقی از درصد چاقی در استان های کشور در دست نداریم اما تحقیقات نشان می دهد که درصد بیماریهای قلبی-عروقی، فشار خون و چربی بالا در استان یزد بیش از استان های دیگر کشور است، همچنین در مناطق گرمسیری، سوتغذیه در کودکان بیشتر مشاهده می شود.

رئیس سابق دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت ضمن هشدار نسبت به تبلیغات های لاغری تاکید کرد:افراد چاقی که قصد رژیم درمانی دارند به این نکته توجه کنند که کم کردن وزن بیش از 500گرم در هفته خطرناک است و سلامت آنان تهدید می کند.

در چه صورتی این ناکامی بهینه، به صورت منفی عمل می‌کند؟

در چه صورتی این ناکامی بهینه، به صورت منفی عمل می‌کند؟

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

اگر احساس خودبزرگ‌بینی به درستی تقویت نشود و فرد آن گونه که هست مورد توجه و تحسین دیگران قرار نگیرد این عقده در فرد که دوست دارد دایما مورد تمجید قرار گیرد رشد می‌کند و این عقده اگر ادامه پیدا کند باعث افسردگی می‌شود و اگر احساس اینکه فردی که به او تکیه کرده‌ایم، از شأن مناسبی برخوردار نیست در فرد رشد کند آن‌وقت احساس اضطراب به وجود می‌آید. بلندپروازی‌ها و آرزوهای ما از احساس خود بزرگ‌بینی‌ ناشی می‌شود و اگر احساس دیگران را تحسین کردن نیز به خوبی ساماندهی شود، آن وقت ما به این نتیجه می‌رسیم که ما خوب هستیم و دیگران نیز خوب هستند که نشان‌دهنده یک شخصیت مناسب است اما اگر به این شکل نباشد ناکامی آسیب‌زا به وجود می‌آید و عقده حقارت شکل می‌گیرد. امام صادق(ع) می‌گوید: «هیچ آدمی نیست که ظلم و جور کند مگر آنکه در درون خود احساس ذلت و حقارت کند.» انسان‌های سالم انسان‌هایی هستند که با توجه به شایستگی‌ها و توانمندی‌های خود و واقعیت‌های جامعه خود را ارزیابی می‌کنند و از کمک دیگران استفاده می‌کنند و به دیگران نیز کمک می‌کنند. همه ما به هم نیاز داریم. اگر فرد به جایگاهی برسد که احساس کند از دیگران بی‌نیاز است سرآغاز سقوط و اضمحلال است.

چند توصیه:

چند توصیه:

- از مصرف روغن جامد پرهیز شود و از روغن مایع معمولی (روغن نباتی) برای پخت وپز و از روغن مخصوص سرخ کردنی برای سرخ کردن مواد غذایی و یا تهیه غذا در حرارت بالا استفاده شود.

- از حرارت دادن با شعله بالا و به مدت طولانی روغن ها خودداری کرد و برای سرخ کردن از روغن مایع مخصوص سرخ کردن استفاده شود.

- مصرف چربی ها، شیرینی ها، و چاشنی ها مصرف شود.

- مصــرف نـوشیـدنی های ذکر شده در گروه متفرقه محدود شود و به جای آن ها نوشیدنی های سالم مثل آب، شیر، آب میوه تازه و دوغ کم نمک میل شود.

- برای رفع تشنگی، نوشیدن آب ساده بر هر آشامیدنی دیگری ترجیح دارد.

- مصرف چیپس به دلیل داشتن چربی و نمک زیاد، باید محدودکرد.

- نمک باید به میزان کم مصرف شود و از نوع نمک یددار باشد.

گروه متفرقه در برنامه غذایی کودکان که برای رشد به انرژی بیشتری نیاز دارند ازاهمیت ویژه ای برخوردار است.

*** شرط اصلی سلامت زیستن، داشتن تغذیه صحیح است

حالا برای اینکه این خود ایده‌ال و خود واقعی در تطابق با یکدیگر ب

حالا برای اینکه این خود ایده‌ال و خود واقعی در تطابق با یکدیگر باشند و به صورت متوازن رشد کنند، چه کاری باید انجام بدهیم؟

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

همان‌طور که در آموزه‌های دینی ما تاکید شده است تا هفت سالگی بهتر است خانواده‌ها خواسته‌های فرزندان خود را تامین کنند و بعد از آن سعی کنند او را به صورت مستقل بار بیاورند.

هرگز شیرخوار را به پهلو نخوابانید

هرگز شیرخوار را به پهلو نخوابانید

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

پدر و مادری را می‌شناختم که بعد از سال‌ها دعا و درمان، صاحب نوزاد سالم و زیبایی شده‌اند که عزیز دردانه خانواده شده بود. شاید هیچ چیزی برای این پدر و مادر، دردناک‌تر از این نبود که یک صبح از خواب بیدار شوند و شیرخوار چهار و نیم ماهه خود را مرده ببینند. امروزه به این حادثه می‌گویند: نشانگان مرگ ناگهانی شیرخواران. پژوهشگران به تازگی دریافته‌اند، خوابیدن شیرخوار در رخت‌خواب والدین خود، آنان را در معرض مرگ ناگهانی قرار می‌دهد. به همین مناسبت و به این علت که این حادثه در ماه‌های سرد سال بیشتر رخ می‌دهد، با دکتر اکبر کوشانفر، متخصص کودکان و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفتگویی کرده‌ایم که می‌خوانید...

رها کردی دلم رفتی کجایی....

رها کردی دلم رفتی کجایی....
خیال کردم تو هم درد آشنایی.....
به دل گفتم تو هم هم رنگه مایی.....
خیال کردم تو هم در بادیه عشق.....
اسیره حسرت و رنج و بلایی.....
ندونستم که بی مهرو وفایی.....
نفهمیدم گرفتار هوایی.....
ندونستم ته دیداره شیرین .....
نهفته چهریه تلخ جدایی.....
تو که گفتی دلت عاشقترینه.....
دلت عاشق ترین قلب زمینه.....
همیشه مهربونه با دل من.....
برای قلب تنهام همنشینه.....
چرا پس دل بدیده بی وفایی؟.....
شده قربانیت بی خون بهایی!.....
نفهمیدی امید نامیدی.....
رها کردی دلم رفتی کجایی....
موفق وپایدار باشی

اگر تعداد افرادی که در جامعه حس خودبزرگ‌انگاری دارند زیاد شود آن

اگر تعداد افرادی که در جامعه حس خودبزرگ‌انگاری دارند زیاد شود آن‌وقت در جامعه چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

آن‌وقت جامعه دچار یک نوع خودشیفتگی می‌شود که سرنوشت چنین جامعه‌ای مرگ است زیرا داستان خودشیفتگی شبیه آن فردی است که عکس خود را در برکه دید و عاشق خود شد و وقتی به درون برکه پرید، غرق شد. من همین جا هشدار می‌دهم که مبادا ما در جهت‌گیری‌هایمان گر چه با نیت خوب، باشد خود را برتر از همه بدانیم و فکر بکنیم که به سرمنزل مقصود رسیده‌ایم زیرا آن‌وقت دایما در جا می‌زنیم و از پیشرفت بازمی‌مانیم و یادمان باشد افراد جامعه باید در تعامل با هم باشند و به یکدیگر احترام بگذارند. در این صورت است که یک جامعه سعادتمند می‌شود. این امری است که دین ما هم به آن تاکید دارد زیرا برتری افراد فقط در میزان تقوای ‌آنها است.

مدل لباس جدید هندی

مدل لباس جدید هندی

بقیه در ادامه

ادامه مطلب ...

مدل لباس هندی

مدل لباس هندی

بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

پنج نکته برای بهتر شدن آرایش چهره عروس

پنج نکته برای بهتر شدن آرایش چهره عروس

**-**-**-**-**-**-**-**-**-**-**-**-**-**-**-**-**-**-**-**-**-**-**-**-**-**-**-**

اگر چشمانتان را بیشتر دوست دارید، با خط چشم و ریمل با آنها بازی کنید مهمترین مشخصه ای که چهره شما باید در آن روز بزرگ داشته باشد چیست؟

شما باید به ویژگی هایی اهمیت بدهید که بیش از همه دوست دارید، در روز عروسی شما میخواهید خودتان باشید اما در زیباترین صورت ممکن. اگر چشمانتان را بیشتر دوست دارید، با خط چشم و ریمل با آنها بازی کنید.اگر لب هایتان برایتان مهم تر است، از سایه روشن یا رژ لب درخشان استفاده کنید. هر آنچه که فکر میکنید شما را زیباتر جلوه می دهد به کار ببرید. آخرین چیزی که شما می خواهید این است که احساس کنید تغییر بسیار بزرگی رخ داده و حتی شما تبدیل به شخص دیگری شده اید!

● عروسان باید از چه شیوه های آرایشی استفاده کنند تا در عکسهایشان زیباتر شوند؟

از آنجاییکه فلاش عکاسی به سایه های صورتی نیروی بیشتر می بخشد، حتی مقداری زردی نیز به پوست شما می افزاید. از اصلاح کننده رنگ برای پوشاندن حلقه های تیره زیر چشم (بخصوص اگر شب قبل درست نخوابیده اید و احتمالاً این حلقه ها در زیر چشمان شما افتاده است) استفاده کنید. آرایشتان را با پودر ثابت کنید و مطمئن شوید که پوستتان مات شود تا در عکسها براق نیفتد. همینطور رژ لبی را انتخاب کنید که کمی از حد معمولی که استفاده می کنید روشن تر باشد. زیرا لبهای کمرنگ در عکس، محوتر به نظر می آیند.

● عروس چطور می تواند مطمئن باشد آرایشش در تمام طول روز باقی می ماند؟

برای چشمان، استفاده از سایه ها و خط چشم با ماندگاری بالا و اتمام آن با سایه روشن روی استخوان زیر ابرو برای جلوه دادن به چشم مناسب است. روی گونه هایتان از دو نوع رژ گونه استفاده کنید، اولی نوع خنثی که ازبرآمدگی گونه شروع شده و به سمت خط موهایتان می رود و دومی سایه ی روشنی که فقط روی برآمدگی گونه استفاده می شود. برای ماندگار رنگ لبهایتان نیز قبل از استفاده از رژ لب، دور لب را خط کشیده و حتی روی لب را نیز با مداد کاملا پر کنید.

● چطور پوست صورت را در روز عروسی برنزه کنیم؟

اینکه شخصاً پوستتان را برنزه کنید، ایده خوبی است اما بهتر است این کار را دو هفته قبل از عروسی شروع کنید تا در روز جشن پوستتان نارنجی یا مصنوعی به نظر نیاید. یک بار کامل از پوست لایه برداری کنید و به یاد داشته باشید که گردن و سینه نیز باید رنگی مشابه صورت داشته باشند.

● چه رژیم آرایشی برای عروس ها مناسب است؟

رژیم آبی بسیار مناسب است، آب بسیار زیادی بنوشید تا تمام سموم از بدن و پوست شما خارج شود. حتما از نرم کننده پوست استفاده کنید تا ملایمت پوست شما حفظ شود.

آهنگ جدید TM به نام میکروفن

آهنگ جدید TM به نام میکروفن

TM - Microphone