آمار
تبلیغات کلیکی سامانه گوگل پلاس و افزایش بازدید
چتروم جرقه ایرانی باکس کارت شارژ به قیمت دولتی و نمایندگی ایرانسل و همراه اول
١٥ نکته برای مقابله با افراد منفی - گروه اینترنتی جرقه ایرانی
X
تبلیغات
رایتل

گروه اینترنتی جرقه ایرانی

عاشقانه-خبری اس ام اس اهنگ موزیک شعر ادبی بهداشتی خدماتی-خفن-عکس-موبایل
سه‌شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1391

١٥ نکته برای مقابله با افراد منفی

١٥ نکته برای مقابله با افراد منفی


در ادامه مطلب در مورد چگونگی رفتار با افراد منفی و بدقلق، به چند پیشنهاد برای رویارویی با افراد سخت و منفی می‌پردازیم.

 

١) ببخشید

اگر دالایی لاما در آن موقعیت بود چه می‌کرد؟ بدون شک می‌بخشید. به یاد داشته باشید که از نظر ذاتی ما آدم‌های خوبی هستیم اما قضاوت ما ممکن است نادرست باشد و ممکن است چیزهای بدی بگوییم. از خودتان بپرسید اگر در این شرایط یا در برابر این شخص از خود بخشش نشان دهم چه می‌شود؟

 

٢) صبر کنید

بعضی اوقات احساس می‌کنیم که باید ایمیلی بفرستیم و از خود دفاع کنیم. من یاد گرفته‌ام که این ایمیل‌های احساسی نتیجه دلخواه ما را در پی ندارد و فقط آتش جدال را شعله‌ورتر می‌کند. خوب است که مدتی به خود وقت بدهیم تا آرام‌تر شویم. شما می‌توانید آن ایمیل احساسی را برای آن شخص بنویسید اما آن را نفرستید. اگر هم می‌خواهید حتما جواب آن را بدهید قبل از پاسخ دادن ابتدا آرام شوید.

 

٣) آیا واقعا مهم است که حق با من است؟

بعضی اوقات ما از نقطه نظر خود به شدت دفاع می‌کنیم. اگر خود را در حال بحث بر سر صحت حرف خود یافتید از خود بپرسید" آیا واقعا مهم است که حق با من باشد؟" اگر جواب مثبت است دو باره بپرسید چه نیازی است که آن را اثبات کنم؟ چه بدست می‌آورم؟

 

٤) واکنش نشان ندهید

بیشتر وقت‌ها که شخصی یک پیام منفی یا نظر بد می‌دهد تلاش می‌کند که واکنش شما را بر انگیزد. وقتی ما عکس‌العمل نشان می‌دهیم آنها را به خواسته‌شان رسانده‌ایم. پس این چرخه را متوقف کنید و خود را برای جواب دادن به زحمت نیندازید.

 

٥) در مورد موضوعات ناراحت کننده صحبت نکنید

وقتی مشکل و درگیری در زندگی دارید برای صحبت کردن در مورد آن نزد افراد منفی نروید. ما داستان را برای هر کسی که گوش کند بیان می‌کنیم. تعریف می‌کنیم که چقدر از یک شخص و یا یک موقعیت بیزاریم آنچه که قادر به درک آن نیستیم این است که هر چه بیشتر در مورد چیزی صحبت می‌کنیم بیشتر درگیر آن می‌شویم. مثلا هرچه بیشتر در مورد این که از یک نفر متنفریم صحبت کنیم متنفر‌تر می‌شویم و متوجه نکات نفرت‌انگیز دیگری در آن شخص می‌شویم. صرف انرژی روی این کار را متوقف کنید و از تفکر و صحبت در مورد آن دست بردارید. تلاش کنید که قضیه را نزد دیگران مطرح نکنید.

 

٦) خود را جای دیگران بگذارید

ممکن است کلیشه‌ای به نظر برسد اما نباید فراموشش کنیم که ما فقط از جانب خود به مسئله نگاه می‌کنیم. خودتان را جای دیگران بگذارید وبه این نکته توجه کنید که ممکن است شما هم آزارشان داده باشید. این کار باعث می‌شود که نگاه تازه‌ای داشته باشید و عاقلانه رفتار کنید و شاید منجر به دلسوزی شما برای آن شخص شود.

 

٧) به دنبال درس گرفتن باشید

از هر فرصتی که باعث کسب تجربه برای شما می‌شود و به رشد و تعالی شما کمک می‌کند استفاده کنید. بدون توجه به این که یک سناریو چقدر منفی به نظر برسد همیشه درس یا درس‎هایی در آن وجود دارد. آنها را پیدا کنید.

 

٨) افراد منفی را از زندگی‌تان حذف کنید

افراد منفی باعث از دست رفتن انرژی هستند. اشخاص ناراحت می‌خواهند از نظر روحی به شما زخم بزنند و از این نظر تنها نباشند. تماس خود را با آنها قطع کنید. شما این حق را دارید که اطرافیان خود را انتخاب کنید و این افراد کسانی باشند که شما دوست دارید: افراد خوش بین، مثبت، آرام و مشوق. همان طور که کتی سیرا می‌گوید "به دنبال چیزی باشید که می‌خواهید در دنیا ببینید."

 

٩) مراقب باشید

وقتی ما تمرین می‌کنیم که مراقب احساسات، اندیشه‌ها و شرایط باشیم در واقع خود را از احساسات‌مان جدا می‌کنیم و به جای این که به احساسات‌مان اجازه دهیم که کنترل ما را بر عهده بگیرند ما آنها رصد می‌کنیم. وقتی دیدید که درگیر احساسات و اندیشه‌های خود هستید روی تنفس خود تمرکز کنید.

 

١٠) بدوید

بدوید یا شنا کنید یا به سایر ورزش‌ها بپردازید. تمرینات بدنی باعث آزاد شدن انرژی منفی می‌شود. به ورزش به چشم ابزاری جهت پاک کردن ذهن و آزاد کننده انرژی‌های منفی بنگرید.

 

١١) این دو سوال را از خود بپرسید

اگر واکنشی نشان ندهم بدترین چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد چیست؟ اگر واکنش نشان دهم بدترین نتیجه آن چیست؟

پرسیدن این سوالات باعث باز شدن دید شما می‌شود. نتیجه کار خود را متصور می‌شوید و می‌فهمید که با این واکنش نتیجه خوبی بدست نمی‌آورید، انرژی شما هدر میرود و درون شما آشفته میشود.

 

١٢) بحث نکنید

وقتی احساسات بر ما غلبه می‌کنند آن قدر در درون خود غرق می‌شویم که به خاطر رضایت نفس‌مان بر سر هر چیز کوچکی بحث می‌کنیم و از خود دفاع می‌کنیم. معمولا خرد و قوه تشخیص در این بحث‌ها جایی ندارد. اگر لازم است که به بحث بپردازید تا زمانی که همه آرام شدند صبر کنید.

 

١٣) لیستی از مهم‌ترین‌ها تهیه کنید

مهم‌ترین چیزها در زندگی‌تان را لیست کنید. سپس از خود بپرسید واکنش به این شخص نقشی در مهم‌ترین مسائل زندگی من دارد یا نه؟

 

١٤) محبت کنید

این روش همیشه موثر واقع نمی‌شود اما بعضی اوقات باعث خلع سلاح کسانی می‌شود که می‌خواهند به شما زهر بریزند. از دیگران برای کاری که به خوبی انجام داده‌اند تعریف کنید. به آنها بگویید که در تعامل با آنها چیز جدیدی یاد گرفته‌اید و پیشنهاد دوستی بدهید. البته ممکن است مجبور شوید برای این که چیزی برای تعریف از آن شخص بیابید خیلی زحمت بکشید.

 

١٥) بنویسید

یک کاغذ بردارید و تمام افکار منفی خود را بدون ملاحظه بنویسید. آن قدر به این کار ادامه دهید تا چیزی باقی نماند. بعد کاغذ را به شکل توپ مچاله کنید، چشم‌هایتان را ببندید و تمام انرژی منفی درون کاغذ را تجسم کنید. کاغذ را به درون سطل زباله بیندازید و رها شوید.