گروه اینترنتی جرقه ایرانی

عاشقانه-خبری اس ام اس اهنگ موزیک شعر ادبی بهداشتی خدماتی-خفن-عکس-موبایل

گروه اینترنتی جرقه ایرانی

عاشقانه-خبری اس ام اس اهنگ موزیک شعر ادبی بهداشتی خدماتی-خفن-عکس-موبایل

خوراک سیب‌زمینی و تن ماهی‌، غذایی برای رفع التهاب

خوراک سیب‌زمینی و تن ماهی‌، غذایی برای رفع التهاب

سیب‌زمینی منبع غنی از کربوهیدرات است و حاوی مقدار اندکی پروتئین نیز می‌باشد، بنابراین رژیم غذایی مناسبی برای افرادی است که لاغر هستند و قصد افزایش وزن دارند.

مواد لازم برای یک نفر

سیب‌زمینی: 2 عدد کوچک
تن ماهی: نصف قوطی
شیر: 2 قاشق غذاخوری
روغن زیتون: یک و نیم قاشق چایخوری
سیر (خرد شده)‌: 3 حبه
جعفری (خرد شده)‌: به مقدار لازم
نمک و فلفل: به مقدار لازم

سیب‌زمینی‌ها را درون یک ظرف بگذارید و روی آن آب بریزید. کمی نمک بزنید و بگذارید جوش بیاید. سپس در آن را گذاشته و 30 دقیقه بگذارید تا با حرارت ملایم بپزد. سیب‌زمینی‌ها باید به حدی نرم شود که وقتی از هر طرف آن چاقو فرو می‌کنید به راحتی در سیب‌زمینی فرو رود.

زمانی که سیب‌زمینی‌ در حال پخت است، تن ماهی را در یک ظرف ریخته و روغن را از آن جدا کرده و کنار بگذارید و با یک چنگال تن را خرد کنید.

حالا در یک تابه روغن زیتون بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید. سپس سیر را به آن اضافه کنید. یک دقیقه بعد تن را درون تابه بریزید و تفت دهید و فر را روی 425 درجه فارنهایت تنظیم و ظرف آن را به روغن آغشته کنید.

وقتی سیب‌زمینی پخته شد بگذارید تا کمی خنک شود سپس آن را پوست کنده و بکوبید و درون آن شیر بریزید و کمی از روغن تن را که کنار گذاشته بودید نیز به آنها اضافه و مخلوط کنید این مواد را با موادی که درون تابه است، مخلوط کنید و هم‌بزنید. نمک و فلفل آن را اندازه گرفته و درون ظرف فر ریخته و یک قاشق از روغن زیتون یا روغن تن را روی آن بریزید. 15 دقیقه درون فر بگذارید تا روی آن طلایی شود. سپس درون ظرف دلخواه خود ریخته و با جعفری تزئین و سرو کنید.

سیب‌زمینی منبع غنی از کربوهیدرات است و حاوی مقدار اندکی پروتئین نیز می‌باشد، بنابراین رژیم غذایی مناسبی برای افرادی است که لاغر هستند و قصد افزایش وزن دارند. به علت داشتن کربوهیدرات هضم سیب‌زمینی آسان است و می‌تواند برای بیماران و کودکانی که نمی‌توانند غذاهای پیچیده را هضم کنند ولی به انرژی نیاز دارند به عنوان جایگزین به کار رود.
ویتامین‌های ث، ب و مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم، فسفر و روی موجود در سیب‌زمینی به حفظ سلامت پوست کمک می‌کنند و همچنین ویتامین‌ها، کلسیم و منیزیم به رهایی از رماتیسم کمک می‌کنند. البته اثر سیب‌زمینی روی افزایش وزن عارضه‌ای است که افراد رماتیسمی را آزار می‌دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد