گروه اینترنتی جرقه ایرانی

عاشقانه-خبری اس ام اس اهنگ موزیک شعر ادبی بهداشتی خدماتی-خفن-عکس-موبایل

گروه اینترنتی جرقه ایرانی

عاشقانه-خبری اس ام اس اهنگ موزیک شعر ادبی بهداشتی خدماتی-خفن-عکس-موبایل

پستانک مانع تغذیه نوزاد از شیر مادر می شود

پستانک مانع تغذیه نوزاد از شیر مادر می شود

عضو هیئت علمی وزارت بهداشت گفت: استفاده از بطری و پستانک مانع تغذیه نوزاد از شیر مادر می‌شود؛ این گونه وسایل از نظر مکیدن و نوع بافت با س-ی-ن-ه مادر بسیار تفاوت دارد و برای نوزاد ایجاد شبهه می‌کند.

خلیل فریور در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: طی بررسی‌هایی که سازمان جهانی بهداشت و مراکز علمی به عمل آوردند، به این نتیجه رسیدند که اگر تغذیه در ساعت اول تولد در یک نوزاد رسیده و سالم و مادری که وضعیت تثبیت‌شده‌ دارد، در اتاق زایمان آغاز شود، می‌تواند به برقراری رابطه عاطفی بهتر بین مادر و نوزاد و مواد اولیه‌ای که باید در بدو تولد به نوزاد برسد، کمک کند.

وی در رابطه با ضریب هوشی نوزادان گفت: بررسی‌های علمی نشان داده است، در نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند، علاوه بر برقراری رابطه عاطفی بین مادر و نوزاد، به دلیل وجود ترکیباتی در شیر مادر، ضریب هوشی نوزاد افزایش می‌یابد.

عضو هیئت علمی وزارت بهداشت افزود: نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند، بیماری‌های دوران طفولیت در بین آنها کمتر است و در نتیجه کمتر دچار سوء تغذیه و چاقی می‌شوند همچنین این نوزادان کمتر به دیابت و بیماری‌های مختلف گوارشی، کلیوی، تغذیه‌ای و غددی مبتلا می‌شوند و در نتیجه از قلب و عروق سالم‌تری برخوردار بوده و کمتر به فشار خون و افزایش کلسترول دچار می‌شوند بنابراین شیر مادر پایه و زیربنای سلامتی هر فرد است.

فریور در خصوص نوزادانی که از شیر مادر تغذیه نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: در نوزادانی که از شیر مادر تغذیه نمی‌کنند، با افزایش سن، احتمال ابتلا به بیماری‌هایی مانند انواع آلرژی‌ها، پولیپ و آسم بیشتر است و در حقیقت سلامتی آینده این نوزادان از ضمانت خوبی برخوردار نیست.

وی افزود: امتناع نوزاد از خوردن شیر مادر به دلایل مختلف ممکن است ایجاد شود و در سنین مختلف متفاوت است؛ ممکن است نوزاد از یک س-ی-ن-هیا هر دو س-ی-ن-همادر شیر نخورد یا س-ی-ن-هبه نحو صحیح در دهان او گذاشته نشود، همچنین ممکن است دلایل دیگری مانند درد، انسداد بینی و مشکل بلع در نوزاد وجود داشته باشد

این متخصص کودکان ادامه داد: دلیل دیگری که نوزاد از شیر مادر تغذیه نمی‌کند، استفاده از بطری و پستانک‌هایی است که برای تغذیه نوزاد استفاده می‌شود؛ این گونه وسایل از نظر مکیدن، میزان جریان و نوع بافت با س-ی-ن-ه مادر بسیار تفاوت دارد و برای نوزاد ایجاد شبهه می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد