آمار
تبلیغات کلیکی سامانه گوگل پلاس و افزایش بازدید
چتروم جرقه ایرانی باکس کارت شارژ به قیمت دولتی و نمایندگی ایرانسل و همراه اول
چطور میگرن را کنترل کنیم؟ - گروه اینترنتی جرقه ایرانی
X
تبلیغات
رایتل

گروه اینترنتی جرقه ایرانی

عاشقانه-خبری اس ام اس اهنگ موزیک شعر ادبی بهداشتی خدماتی-خفن-عکس-موبایل
سه‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1391

چطور میگرن را کنترل کنیم؟

چطور میگرن را کنترل کنیم؟
به گزارش گروه خواندنی های مشرق، طبق تحقیقاتی که به تازگی بر روی پنج هزار زن در دانشگاه هاروارد انجام گرفته است. موارد ژنتیکی و ارثی می توانند باعث افزایش 15 درصدی خطر ابتلا به میگرن شوند.

اگر شما به تازگی به یک سردرد شدید مبتلا شده اید بهتر است تا به این موارد توجه کنید:

مراجعه به پزشک :

اولین کاری که در صورت بروز هر گونه مشکلی ما باید انجام بدهیم مراجعه به پزشک متخصص است. همانطور که گفتیم سردرد ها و به طور کلی بیماری های سر می توانند بسیار خطرناک باشند. پزشک متخصص می تواند تشخیص دهد که آیا شما دچار میگرن شده اید یا نه.

منیزیم مصرف کنید :

یکی از مواردی که محققان به آن پی برده اند استفاده از منیزیم است. این ماده می تواند تا حدودی به شما در کنترل میگرن کمک کند. بر طبق این تحقیقات، میگرن وسردرد هایی که همه روزه شما دچار آن می شوید به مقدار منیزیم داخل خون بستگی دارد.

اینجا این سوال پیش می آید که منیزیم چگونه می تواند به این مشکلات کمک کند. منیزیم مسئول است تا به بیش از 300 عمل متابولیک و سوخت و سازی بدن کمک کند، همچنین تعداد بسیار زیادی نیز از آنزیم های مورد نیاز بدن را تامین می کند. در ضمن این را نیز بدانید که 60 درصد از منیزیم بدن در استخوان ها و 27 درصد نیز در ماهیچه ها و عضلات ذخیره می شوند. بهتر است تا به طور متوسط روزی 600 میلی گرم منیزیم مصرف کنید. این کار در یک دوره 12 هفته ای باعث می شود تا سردرد های شما تا 41 درصد کاهش پیدا کنند.

می توانید منیزیم را با استفاده از قرص های متفاوت و یا به وسیله مواد غذایی تامین کنید. منیزیم در موادی مانند: بادام زمینی، بادام، موز، لوبیا، آواکادو، کلم برکلی، اسفناج و بسیاری مواد غذایی دیگر وجود دارد.

برنامه داشته باشید:

سر درد و میگرن از مشکلاتی هستند که نمی توان به راحتی از کنار آن ها عبور کرد و باید شرایط خود را تحت نظر داشته باشید. در این موارد باید غذایی که مصرف می کنید را تحت نظر داشته باشید و همچنین از انجام هرگونه کاری که باعث ایجاد استرس و یا کم خوابی در شما می شود پرهیز کنید.