گروه اینترنتی جرقه ایرانی

عاشقانه-خبری اس ام اس اهنگ موزیک شعر ادبی بهداشتی خدماتی-خفن-عکس-موبایل

گروه اینترنتی جرقه ایرانی

عاشقانه-خبری اس ام اس اهنگ موزیک شعر ادبی بهداشتی خدماتی-خفن-عکس-موبایل

تاثیر موسیقی بر روان انسان

تاثیر موسیقی بر روان انسان

انرژی موسیقی و تاثیر آن بر طعم غذا

موسیقی عینا مانند اخبار که توانایی تغییر آنتروپی مغز را دارد، حاوی انرژی است و بالاتر از آن حتی انرژیی دارد که علاوه بر تحریک مغز پا فراتر گذاشته و می‌تواند در تمام اعضای بدن انسان تغییر آنتروپی ایجاد کند. همان گونه که هر خبری توانایی تغییر آنتروپی مغز را ندارد هر موسیقی‌ای هم این قدرت را برای هر فردی ندارد. دلیل آن به ساختار مغزی انسان که نتیجه آن علایق و رفتار انسان‌ها است بر می‌گردد.

فردی ممکن است با خواندن یک مطلب علمی تغییر آنتروپی مغزی داشته باشد و فردی ممکن است با خواندن یک مطلب هنری و دیگری سیاسی. دقیقا در موسیقی هم ساختار مغزی و رفتاری انسان مشخص می‌کند که کدام نوع موسیقی می‌تواند آنتروپی این سیستم بیولوژیکی را کاهش دهد.

بدلیل تفاوت ساختار مغزی و ذهنی انسان‌ها یک نوع موسیقی توانایی کاهش آنتروپی مغز در همه انسان‌ها را ندارد. برای بسیاری از مردم موسیقی آرام توانایی ایجاد تغییرات شدید در آنتروپی مغز را دارا می‌باشد و برای بسیاری دیگر همان میزان تغییرات را ممکن است یک موسیقی تند یا حتی نوای یک پرنده ایجاد کند. سیستم‌های عصبی و یا ماهیچه‌های عضلات دست و پای بسیاری از مردم در اثر موسیقی تغییر آنتروپی پیدا می‌کنند که نتیجه آن چیزی جز بوجود آمدن حرکات موزون به نام رقص نیست،

در بسیاری از مردم هم این پدیده رخ نمی‌دهد چرا که بین سیستم بدنی آنها و موسیقیی که در حال پخش است هیچ گونه مسیری برای جریان یافتن سیال موسیقی پیدا نمی‌شود. آیا هیچ دقت کردید که وقتی صدای موسیقی را بلند می‌کنید د ربسیاری از موارد درک شما از موسیقی بیشتر می‌شود. این موضوع را می‌توان اینگونه معنی کرد که با بلند کردن صدا مقاومت میان منبع اطلاعاتی موسیقی و بدن شما کمتر شده و سیال راحت تر به جریان می‌افتد و آنتروپی منفی سریع‌تر به سیستم بدنی شما تزریق می‌شود. با گوش دادن به موسیقی آهنگسازان با توجه به میزان مقاومت در دریافت موسیقی، پس از گذشت زمان سطح پتانسیل اطلاعاتی ما نسبت به یک قطعه خاص با آهنگ ساز آن یکی شده و دقیقا درک خواهیم کرد که او در زمان ساخت آهنگ چه احساسی داشته و پیامش چه بوده است؟

یک رستوران مشهور انگلیسی از مهمانان دعوت می‌کند در هنگام صرف غذا به موسیقی گوش فرادهند، زیرا سر آشپز آن معتقد است این کار طعم غذا را بهتر می‌کند. به نقل از مجله اسکوارمیل چاپ انگلیس رستوران فت داک در غرب لندن که در سرو غذاهای عجیب و غریب شهرت دارد از مشتری‌ها می‌خواهد با شنیدن صدای موسیقی از غذای خود لذت بیشتری ببرند. هستون بلومنتال سر آشپز این رستوران می‌گوید بر اثر سه سال تحقیق به همراه روانشناس مشهور چارلز اسپنس در دانشگاه آکسفورد به این نتیجه رسیده است.

 

تاثیر موسیقی بر رشد عاطفی و تعادل روحی کودکان

بررسی‌ها نشان می‌دهد که گوش دادن به موسیقی‌های خاص و شاد بدون کلام به تعادل روحی و عاطفی کودکان کمک می‌کند. در ضمن لذت بردن از موسیقی باعث افزایش روحیه و سرحال شدن کودکان و افزایش کوتاه مدت توانایی‌های آنها می‌شود. همچنین به گفته محققان نوع موسیقی که گوش داده می‌شود باید مورد پسند فردی که گوش می‌دهد باشد تا بتواند بر روحیه وی تاثیر مثبت بکذارد. با این وجود بهتر است از موسیقی‌هایی با نت مشخص و منظم استفاده شود.

 

موسیقی درمانی برای کودکان. فواید موسیقی درمانی برای کودکان

موسیقی درمانی بر رفتارهای کودکان تاثیر بسیار مثبتی دارد و با ایجاد یک سری تجربیات موسیقی در تسهیل گسترش ارتباطات کودکان، احساسات اجتماعی، اعصاب و افزایش هوش آنها بسیار موثر است. موسیقی درمانی می‌تواند کیفیت زندگی کودک را در عرصه‌های مختلف بالا ببرد، نظیر ارتباط کودک با کودک دیگر، کودک و خانواده، ارتباط کودک و پزشک درمانگر یا معلم، و غیره.

بیشترین تاثیر این روش درمانی هنگامی است که کودک اجازه می‌یابد تا خود لذت اجرای موسیقی را تجربه کند. موسیقی در عین تهییج کنندگی می‌تواند آرامش دهنده نیز باشد. ثابت شده است که موسیقی می‌تواند میزان تحمل درد در کودکان را به هنگام بیماری یا موقعیتهای شامل استرس افزایش دهد. موسیقی می‌تواند مشوق اجتماعی‌تر شدن کودکان شود و توانایی آنها را در نشان دادن نظرات و احساسات و نیز برقراری ارتباط با دیگران افزایش دهد. تاثیر موسیقی بر هر دو نیمکره مغز باعث می‌شود تا ارتباط این قسمت‌ها با یکدیگر تسهیل شده، بهره لحظه‌ای هوشی بالا رود. این هماهنگی همچنین برای درمان لکنت کلام بسیار مفید است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد