گروه اینترنتی جرقه ایرانی

عاشقانه-خبری اس ام اس اهنگ موزیک شعر ادبی بهداشتی خدماتی-خفن-عکس-موبایل

گروه اینترنتی جرقه ایرانی

عاشقانه-خبری اس ام اس اهنگ موزیک شعر ادبی بهداشتی خدماتی-خفن-عکس-موبایل

کیک ژله

کیک ژله


مواد لازم

کیک اسفنجی ساده: 1 عدد
ژله قرمز: 1 بسته
خامه فرم گرفته: به مقدار لازم
شکلات تخته ای: 3/1 پیمانه
پودر ژله زرد: 2 قاشق مربا خوری
پودر ژله سبز: 2 قاشق مربا خوری
آب جوش: 2/1 پیمانه

طرز تهیه

مرحله 1 - کیک اسفتجی را بعد از پخت در یخچال قرار داده تا خنک شود، سپس به کمک نوک چاقو یا ته قاشقی باریک سوراخ هایی داخل کیک ایجاد کنید.

مرحله 2 - ژله قرمز را در یک لیوان آب جوش حل کرده و 3/1 لیوان آب سرد به آن اضافه کنید و در یخچال قرار داده تا به غلظت سفیده تخم مرغ برسد.

مرحله 3 - ژله غلیظ شده را به کمک سر باریک قیف و یا سرنگ داخل سوراخ ها تزریق کرده، کیک را داخل یخچال قرار داده تا ژله کاملا در کیک بسته شود، سپس روی کیک را با خامه قرم گرفته بپوشانید.

مرحله 4 - آب جوش را در دو کاسه کوچک ریخته، پودر ژله زرد و سبز را جداگانه در آب جوش حل کنید، سپس در یخچال بگذارید تا غلظت آن کمی شل تر از سفیده تخم مرغ شود.

مرحله 5 - یک کاغذ روغنی را به اندازه سطح کیک برش دهید و شکل یا نوشته مورد نظر را روی آن بکشید، سپس شکلات تخته ای را آب کرده و به کمک سر باریک قیف شکل را دور گیری کنید و اجازه دهید تا بسته شود، بعد از کاغذ جدا کرده و روی کیک قرار دهید، یا از ابتدا کاغذ را روی کیک گذاشته و سپس کاغذ را از آن جدا کنید.

مرحله 6 - داخل شکل و یا نوشته را با ژله های رنگی نسبتا غلیظ شده بپوشانید، اطراف کیک را نیز با ژله های رنگی پوشش دهید، به دلخواه تزئین کرده و سپس سرو نمائید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد